به گزارش پارس به نقل از فارس، پلیس فرانسه اعلام کرد حیات بومدین، چهارمین مظنون حملات فرانسه زمانی در ترکیه بوده است. «حیات بومدین» همسر فراری «امیدی کولیبالی» است. آقای کولیبالی روز جمعه سومین فردی بود که در عملیات گریز و تعقیب پلیس برای دستگیری عاملان حمله روز چهارشنبه به دفتر نشریه طنز شارلی‌ابدو کشته شد.

گفته می شود حیات بومدین در روز پنج‌شنبه و زمانی که یک افسر زن پلیس کشته شد، همراه امیدی کولیبالی بوده است. پلیس، این زن را مسلح و خطرناک توصیف کرده است. پلیس فرانسه روز جمعه در دو یورش تقریبا همزمان، به یک عملیات سه روزه تعقیب و گریز پایان داد.

علاوه بر امیدی کولیبالی که در یورش پلیس به این فروشگاه کشته شد، دو برادر که مظنونان حمله روز چهارشنبه به دفتر مجله شارلی ابدو بودند، در حمله جداگانه پلیس به یک چاپخانه در شمال شرق پاریس کشته شدند. سعید و شریف کواشی روز چهارشنبه با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو، ۱۲ نفر از جمله چهار کاریکاتوریست را به ضرب گلوله کشتند. حادثه روز چهارشنبه فرانسه بار دیگر به رشد نگرانی‌ها از تروریسم خانه‌زاد در کشورهای غربی و آمریکا منجر شده است.

حضور هزاران شهروند کشورهای فرانسه، انگلیس، اتریش و آلمان در بین ترویست‌های سوریه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در این کشور هشدار دستگاه‌های امنیتی غرب را به دنبال داشت. مقام‌های امنیتی این کشورها می‌گفتند پیکارجویان اروپایی حاضر در میان معارضان سوریه ممکن است هنگام بازگشت به کشورهای خودشان اقدام به انجام عملیات تروریستی در خاک کشورهای خودشان خواهند کرد. حادثه روز چهارشنبه فرانسه بار دیگر این نگرانی‌ها را در اروپا و آمریکا زنده کرده است.

موضوعی که باعث می‌شود دستگاه‌های امنیتی غرب در شناسایی تروریست‌ها مشکل داشته باشند این است که برخی از آنها از طریق کشورهای ثالث مانند ترکیه وارد سوریه و عراق شده‌اند.