به گزارش پارس به نقل از ایسنا، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی تعداد سربازان ارتش سایبری خود را به 6000 نفر افزایش داده است. این ارتش با نام "اداره 121" معرفی شده است.

به ادعای کره جنوبی، کره شمالی سال‌هاست در جنگ سایبری سرمایه‌گذاری کرده است به طوریکه اداره 121 تحت کنترل آژانس جاسوسی ارتش کره شمالی بوده و اعضای آن را حرفه‌ای‌ترین متخصصان کامپیوتر کشور تشکیل داده‌اند.

بر این اساس، وظیفه "اداره 121" ترتیب ‌دادن حملاتی است که دستگاه‌ها در کره جنوبی را از کار بیندازند و شوک روانی ایجاد کنند.

گفته می‌شود کره شمالی تاکنون مجموعه‌ای از حملات سایبری علیه کره جنوبی داشته است. از همین رو این دو کشور از نظر سایبری هم در موقعیت جنگی قرار دارند.

در سال 2013 کره جنوبی به خاطر حملات سایبری‌ای که به چندین روز بسته شدن سیستم‌های کامپیوتری بانک‌ها در این کشور انجامیده بود٬ کره شمالی را مقصر اعلام کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این آمار پس از آن اعلام شد که چندی پیش باراک اوباما٬ رئیس‌جمهور آمریکا٬ در پی حمله سایبری کره شمالی به سرور اصلی شرکت سونی پیکچرز و سرقت چندین فیلم در حال پخش و نیز اکران نشده، تحریم‌های تازه‌ای علیه کره شمالی وضع کرد.

این در حالی است که پیونگ‌یانگ مسئولیت این حمله سایبری را تا کنون نپذیرفته است.