به گزارش پارس به نقل از شبکه خبر، حسن قشقاوی در مراسم پایانی سومین نشست منطقه ای تخصصی گردشگری سلامت استان های شرق و شمال شرق کشور در مشهد به خبرنگاران گفت : با توجه به لغو روادید ورود گردشگران ایرانی به کویت ، ما نیز اقدام متقابل را درباره اتباع این کشور خواهیم کرد.


قشقاوی افزود: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که برای تمام کشورها به ویژه کشور های همسایه لغو ویزا یا تسهیلات صدور ویزا را به شرط عمل متقابل انجام دهد.

وی با بیان اینکه در عین حال مصالح ملی را در این زمینه می سنجیم گفت : ویزای سلامت، اکنون نصف هزینه ویزای عادی را دارد و این نشانه همکاری جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است.

قشقاوی ادامه داد: ایران جزیره امن و ثبات برای گردشگران خارجی است و در سال های گذشته هیچ اتفاقی برای گردشگران ورودی به ایران نیفتاده است و در این زمینه اطمینان کامل داریم.

معاون وزیرامور خارجه کشورمان گفت : در عین حال با افرادی که با نیت سوء و در پوشش گردشگر وارد کشور شوند، رفتار مطابق عمل آنان را خواهیم داشت و این مسئله به هیچ وجه اهمیت و امنیت گردشگران را خدشه دار نمی کند.

حسن قشقاوی با بیان این که لغو صدور ویزا با کشورهای همسایه در حال برنامه ریزی است، افزود: در نظر داریم در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) صدور ویزا را با شرایط خاص لغو کنیم.

قشقاوی با بیان این که پارسال دو میلیون نفر از عراق به ایران سفر کردند، گفت : هزینه ویزا برای عراق 15 یورو است، در حالی که کشور عراق بین 40 تا 60 دلار هم هزینه صدور ویزا برای ایران را داشته است، اما همچنان روال ما تعامل با همسایگان است.

سومین نشست منطقه ای تخصصی گردشگری سلامت استان های شرق و شمال شرق کشور با رویکرد گردشگری کشورهای آسیای میانه، افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس برای بررسی فرصت ها و رفع موانع توسعه گردشگری سلامت استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست مدیران سازمان میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و سمنان حضور دارند.