به گزارش پارس به نقل از فارس،یک منبع ایرانی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های روسیه احتمال رایزنی‌های دو جانبه تهران با مسکو و واشنگتن در ۱۷ ژانویه (۲۷ دی‌ماه) را رد نمی‌کند.

این خبر در حالی اعلام شده که سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران ساعاتی پیش اعلام کرد نشست بین ایران و گروه ۱+۵ روز ۱۸ ژانویه (۲۸ دی‌ماه) در شهر ژنو برگزار خواهد شد.

برخی منابع پیش از این تاریخ برگزاری رایزنی‌های بین ایران و گروه ۱+۵ را ۱۵ ژانویه (۲۵ دی ماه) اعلام کرده بودند. خبرگزاری ایتارتاس هم روز دوشنبه همین تاریخ را برای مذاکرات اعلام کرده بود.

این خبرگزاری روز دوشنبه از قول یک منبع ایرانی زمان برگزاری این مذاکرات را روز ۱۵ ژانویه اعلام کرد اما سه‌شنبه از قول همان منبع گزارش داد ایران و گروه ۱+۵ رایزنی‌ها را به ۱۸ ژانویه موکول کرده‌اند.

منبع ایرانی ایتارتاس می‌گوید: «این برنامه برای تمام طرف‌ها مناسب‌تر است. به همین دلیل تصمیم گرفته شد این نشست روز ۱۸ ژانویه در ژنو برگزار شود.»

به گفته وی طرف ایرانی قبل از دیدار با تمامی اعضای مذاکرات قصد دارد با مسکو و واشنگتن به طور دوجانبه رایزنی کند.

به نوشته ایتارتاس این منبع ایرانی احتمال برگزاری نشست‌های دو جانبه در عصر ۱۷ ژانویه را رد نکرد.

توافق جامع هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ در سوم آذرماه سال جاری به دلیل اختلافات بین دو طرف محقق نشد. دو طرف درست یک سال قبل‌تر از این تاریخ  در شهر ژنو به توافقی دست یافتند که خواستار محدویت برنامه هسته‌ای ایران در قبال رفع بخشی از تحریم‌ها بود.

توافقنامه سال گذشته که به «طرح مشترک اقدام» یا توافقنامه ژنو معروف شد در سوم آذرماه سال گذشته برای هفت ماه دیگر تمدید شد.

دو طرف همچنین توافق کردند رایزنی‌ها را از سر بگیرند که به همین دلیل اولین دور رایزنی‌های ایران و گروه ۱+۵ روز ۲۶ آذر در شهر ژنو برگزار شد.

چند روز پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شذه بود ایران و آمریکا به توافقی جدید دست یافته‌اند که بر اساس آن قرار است ایران بخشی از مواد هسته‌ای خود را به خاک روسیه انتقال دهد. وزارت خارجه ایران این خبر را تکذیب کرد.