پايگاه خبري تحليلي «پارس»- جدايي احمدي نژاد و مشايي بيش از آنكه واقعيت بيروني داشته باشد يك پيام براي نظام و اصولگرايان است كه رييس جمهور سابق را براي بازگشت به قدرت بپذيرند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، در يكي دو ماه اخير، اخبار جدايي اسفنديار رحيم مشايي از محمود احمدي نژاد به طور مكرر شنيده مي شود به طوري كه حتي رسانه هاي اين گروه، خروج هميشگي مشايي را از صحنه سياسي كشور را خبر مي دهند اما برخي اين اخبار را صرفا يك ژست و تاكتيك سياسي براي بازگشت احمدي نژاد به قدرت مي دانند.

برخلاف اخباري كه از سوي گروه انحرافي منتشر مي شود، اتصال ايدئولوژيك و مستمر مشايي به احمدي نژاد قطع نشده است و صرفا مشايي از حضور در ستاد ولنجك خودداري كرده است و جلسات محدود سياسي و دو نفره وي، همچنان در عرصه سياسي برقرار است كه در جايي غير از ولنجك برگزار مي شود.

در عين حال، اسفنديار رحيم مشايي براي ادامه ارتباطات خود جلساتي را در قالب تفسير قرآن برگزار مي كند كه اين جلسات با محدوديت و صرفا افراد اصلي حضور دارند.

برخي از نزديكان معتقدند يك اختلاف انتخاباتي بين احمدي نژاد و مشايي وجود دارد.

احمدي نژاد معتقد است در عين اينكه ما افراد جدي براي معرفي نداريم، انتخابات «مجلس» براي ما موضوعيتي ندارد. 

از طرف ديگر مشايي بر اين باور است كه انتخابات مجلس مي تواند بسترساز و بازسازي كننده طيف احمدينژاد- مشايي براي بازگشت به قدرت باشد. مشايي معتقد است هر انتخابات موتور محرك هر جريان و گروه سياسي براي حضور موثرتر در عرصه است.

چندي پيش يك عضو ارشد شوراي نگهبان در جلسه اي بازگشت احمدي نژاد به قدرت را امري محال ذكر كرده بود.