به گزارش رجانیوز، هاشمی روز پنج‌شنبه در همایش «پیامبر رحمت و مدارا» با گلایه از عملکرد رسانه ملی در ایام 9 دی، همزمان با حملات اخیر برخی مقامات دولت به صدا و سیما، مستندهای پخش شده از سوی شبکه‌های مختلف سیما را «تفرقه‌افکن» توصیف کرد. اما درباره اقدامات «وحدت‌بخش» خود، فائزه، مهدی و دیگر فرزندانش و همسرش در سال 88 توضیحی ارائه نکرد.
این در حالی است که در اصلی‌ترین مستند پخش شده از سوی رسانه ملی در آستانه 9 دی که تحت عنوان «دهم» در سه قسمت پخش شد، رسانه ملی با اشاره‌ای بسیار گذرا از نمازجمعه 26 تیر هاشمی در سال 88 هیچ توضیحی درباره اظهارات جنجالی وی و حمایت‌های ضدانقلاب از آن اظهارات پخش نکرد و با کلی‌گویی، از نقش مهم وی در فتنه 88 عبور کرد.
هم‌چنین نقش فائزه هاشمی، مهدی هاشمی، همسر هاشمی و بسیاری دیگر از نزدیکان وی در فتنه از مواردی بود که در هیچ کدام از مستندهای رسانه ملی به آنها اشاره نشد و به نظر می‌رسد همین نقطه ضعف صدا و سیما در بازخوانی فتنه 88 باعث شده تا امروز هاشمی به عنوان مدعی ظاهر شده و با حمله به رسانه‌ ملی، «بازخوانی حداقلی» از آن حوادث تلخ را نیز «تفرقه‌افکنی» نامگذاری کند.
رجانیوز ضمن انتشار تصاویر پلاکاردهای راهپیمایان معترض در روز نهم دی 88 که حاکی از اعتراض مردم به عملکرد برخی اعضای خانواده هاشمی است، به نقل از مصاحبه 27 تیر 88 محسن مخملباف با رادیو فردا نوشت: «من اطلاع دقیق دارم که خاندان آقای هاشمی در یک ماه اخیر بسیار موثر بوده و هر وقت آقای هاشمی خواسته کمی متمایل به راست شود، با خشم فرزندان خود روبرو شده است و آنها توانسته‌اند مواضع متعادل‌تری را به او تحمیل کنند. نباید نقش خاندان آقای هاشمی را در این میان نادیده گرفت.»
 همچنین7 بهمن 88 علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با ایرنا گفت: «قانون باید برای همه جاری و ساری باشد و در مورد مهدی هاشمی باید گفت که وی از دهه 70 پرونده‌های مهمی در قوه قضائیه دارد که باید به آن رسیدگی شود.»