به گزارش پارس به نقل از فارس ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (یکشنبه) در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، با ابراز تأسف از اینکه مبنای بعضی دولت‌های مسلمان تبعیت از قدرت‌هاست، گفت: گاهی انسان خجالت می‌کشد که می‌بیند برخی کشورها حرف قدرت‌های بزرگ را گوش می‌دهند و نفت خود را به قیمت ارزان فروخته و با پول آن سلاح می‌خرند؛ کجای این با زندگی توحیدی سازگار است که قدرت‌های بزرگ با شما تماس گرفته و شما منافع کشور خود را صرف تأمین منابع آنان کنید.

وی افزود: آیا این افتخار است که نفت را زیاده بفروشید تا قیمت آن پایین بیاید و به خیال خود به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ضرر بزنید؟ ما بودجه خود را تأمین می‌کنیم و خوشبختانه از سال‌ها قبل مسیری طی کرده‌ایم که نیازمان به نفت کم شود و شما به خودشان ضرر می‌زنند و سود را شرکت‌های بزرگ می‌برند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:‌ گاهی برخی قدرت‌ها با دولت‌های اسلامی تماس گرفته و اعلام می‌کنند که شما به فلان دولت غضب کنید چرا که با ما مخالف هستند.

لاریجانی با طرح این سؤال که آیا افتخار است که نفت را زیاده بفروشند تا قیمت آن پایین بیاید و به خیال خود به اقتصاد ما ضرر بزنند؟ گفت:‌ ما بودجه خود را تأمین می‌کنیم و خوشبختانه مسیری را طی کرده‌ایم که نیازمان به نفت کم شود و شما با این کار به خود ضرر می‌زنید.

وی با اشاره به اینکه از برخی کشورها حرف‌هایی که را که انتظار نداریم می‌شنویم، اظهار داشت: طبیعی است که آمریکایی‌ها از ما غضبانک باشند اما عجیب این است که ادبیات آنها را از برخی کشورهای اسلامی می‌شنویم که به همان سبک گردن کلفتانه سخن می‌‌گویند.