به گزارش پارس؛ فارس به نقل از «ایتارتاس» خبر داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه قانونی را در خصوص اعمال تغیراتی در وضعیت خدمت نظام وظیفه برای شهروندان روسی، اتباع خارجی ساکن روسیه و همچنین استفاده از اتباع خارجی در نیروهای مسلح روسیه، امضاء کرد.

این قانون بلافاصله بعد از انتشار آن در سایت رسمی کاخ کرملین (که در ساعات اولیه صبح امروز صورت گرفت) لازم اجرا خواهد شد.

این قانون انعقاد قرارداد با اتباع خارجی ساکن روسیه که دارای پرونده قضایی و یا انجام تحقیقات اولیه در این راستا هستند را ممنوع کرده است. این مسئله درمورد افراد دارای محکومیت برجسته نیز صادق خواهد بود. در غیر این صورت انعقاد قرارداد با اتباع خارجی ساکن روسیه بلامانع خواهد بود.

در این حکم همچنین یادآوری شده است که آن دسته از نظامیان ارتش که تابعیت خارجی دارند می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط پذیرفته شده و همچنین طبق حقوق بین الملل و توافقات بین المللی که روسیه در آنها شرکت دارد و همچنین بر اساس قانون اساسی فدراسیون روسیه، در انجام کلیه وظایف نظامی و همچنین درگیری‌ها نظامی شرکت داشته باشند.

در بخشی از این حکم ریاست جمهوری روسیه آمده است که اسناد مربوط به انجام خدمت نظام اتباع اوکراینی و همچنین اتباع روسی ساکن جمهوری خودمختار کریمه و بندر سواستوپل، برای نیروهای مسلح فدراسیون روسیه نیز قابل قبول خواهد بود.

روسیه با داشتن حدود ۸۰۰ هزار نیروی نظامی، یکی از بزرگترین ارتش‌های جهان و قدرتمندترین ارتش در قاره اروپا محسوب می‌شود. البته این در حالی است که تعداد نیروهای مسلح روسیه در سال ۱۹۹۲ (یک سال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق) ۲ میلیون و ۸۸ هزار نفر بود ولی در سال ۲۰۰۸ به حدود ۲ میلیون نفر کاهش یافت.