به گزارش رجانیوز، البته این اولین بار نیست که استاندار جدید دارالعباده یزد با باورهای دینی و اعتقادی مردم این استان تقابل می‌جوید، چنانکه پیش از این نیز در مصاحبه‌ای آمار افسردگی در این استان را بالا اعلام کرده بود و آن را مرتبط با تعداد زیاد مجالس عزاداری برای سالار شهیدان در این شهر مذهبی عنوان کرده بود(!)
وی در مصاحبه با یک رسانه محلی در پاسخ به این پرسش که «در یزد ابزارهای نشاط اجتماعی وجود ندارد» گفته بود: «این مسئله را با من در میان گذاشتند. افسردگی مردم یزد مطرح شده است، چه باید کرد مهم است. به مسئله و جنبه‌های غم‌انگیز هم باید اشاره شود. برای نمونه؛ برنامه‌های صدا و سیمای یزد با دیگر استانها تفاوت زیادی دارد. به طوری که عمده برنامه‌های یزد حزن و اندوه است.»
استاندار ادامه می‌دهد: «آقای معادیخواه به عنوان یک پژوهشگر دینی معتقد است که در سخنرانی‌ها توصیه نشده اشک بریزیم در صورتی که ما مرتبا تاکید می‌کنیم که هر چه بیشتر اشک بریزیم عبادت بیشتری نموده‌ایم. تاکید می‌کنم که پیام حضرت امام حسین(ع) جلوه حق بود»!
به گزارش رجانیوز، این سخنان تاسف‌بار استاندار یزد با واکنش مردم استان مواجه شد و پس از بروز اعتراضات گسترده، این مدیر جدید استانی مجبور به تصحیح ادبیات خود درباره هیئت‌های مذهبی شهر یزد که اتفاقا جزء منظم‌ترین و پرنشاط‌ترین هیئت‌های کشور هستند شد اما میرمحمدی پس از حضور پرشور مردم یزد در استقبال و تدفین شهدای گمنام با تشکیک در نحوه برگزاری مراسم، به نوعی در تلاش است تا کم‌کاری و حتی سنگ‌اندازی  مسئولین دولتی در این زمینه را توجیه کند، با این وجود، توجیه آقای استاندار با یک اشتباه بسیار جالب توجه همراه بوده که نشان می‌دهد، مدیران ارشد استانی یزد، تا چه اندازه از بطن قضایای تدفین دور بوده‌اند.
استاندار یزد در سخنانی که به صورت گسترده در رسانه‌های محلی و کشوری بازتاب داده شد درباره انتقادات خود از مراسم تدفین شهدا می‌گوید: «انتظار این بود که از همان ابتدا از سوی متولیان امر، ورود و حضور این عزیزان در یزد با اطلاع‌رسانی مناسب و شکوه فراوان همراه باشد و مردم نیز بتوانند در مراسم استقبال از این شهدای والامقام حضور چشمگیر داشته و مشارکت کنند، اما متاسفانه در این خصوص دوستان دست‌اندرکار در کمیته جستجوی مفقودین، اطلاع‌رسانی مناسبی انجام ندادند و تنها به ارسال پیامک‌هایی به برخی افراد خاص بسنده شد، بنابراین مردم یزد از فیض استقبال از این شهدا محروم شدند در صورتی که اگر هماهنگی با مسئولین استان و اطلاع‌رسانی مناسب صورت گرفته بود، شهدا از فرودگاه مورد استقبال باشکوه مردم قرار می‌گرفتند و همه تمهیدات لازم از سوی مدیریت استان در این امر به کار گرفته می‌شد منتهی به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی، حضور این شهدا از ابتدا در یزد غریبانه بود و استقبالی که می‌توانست در کشور نمونه و سرآمد باشد، به این دلیل شکل نگرفت و این امر به هیچ‌وجه مورد قبول و پسند ما نبود.»
رجانیوز نوشت: این اظهارات استاندار یزد نشان می‌دهد که آنقدر خود را از جریان تدفین و تشییع شهدا دور نگه داشته که حتی در جریان نبوده است که شهدا نه به وسیله‌ هواپیما و از فرودگاه که توسط خودرو و از طریق مسیر زمینی به استان یزد منتقل شده‌اند!