به گزارش پارس به نقل از تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، روسیه شماری از معارضان سوری را برای تشکیل نشستی جهت آماده‌سازی برای گفت‌وگوی احتمالی با دولت سوریه دعوت کرده است.

یک منبع در میان معارضان خارج‌نشین سوریه که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد «۲۸ معارض سوری این دعوت را برای حضور در نشست احتمالی در مسکو که در اواسط ژانویه برگزار می‌شود، دریافت کرده‌اند.»

این منبع مشخص نکرد که آیا دعوت شدگان به این نشست با این درخواست روسیه موافقت کرده‌اند یا خیر.

این فهرست شامل «هادی البحره» رئیس خارج‌نشین ائتلاف معارضان و شماری از معارضان داخلی از جمله «حسن عبدالعظیم»، «عارف دلیله» و «فاتح جاموس» می‌شود.

روسیه تلاش می‌کند دولت سوریه و شخصیت‌هایی از معارضان را اواخر ماه ژانویه با هدف بررسی راهکارهایی برای پایان دادن به جنگ حدود ۴ ساله این کشور که طبق اعلام سازمان ملل متحد، حدود ۲۰۰ هزار نفر قربانی گرفته است، گردهم آورد.

از شخصیت‌های معارضی که به این نشست دعوت شده‌اند، «قدری جمیل» معاون سابق نخست‌وزیر سوریه که در سال ۲۰۱۳ استعفا داد ، «معاذ الخطیب» و «عبدالباسط سیدا» از روسای سابق ائتلاف معارضان هستند.

در این میان، معاذ الخطیب در صفحه کاربری خود در «فیسبوک» در بیانیه گروه «سوریا الوطن»، حضور خود در این نشست را مشروط به کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در چارچوب هرگونه راه‌حلی سیاسی، اعلام کرد.