به گزارش پارس به نقل از زاهدان پرس، اتفاقاتی همچون توهین به امام علی (ع) و مقام معظم رهبری و حمایت از سران جنایتکار فتنه در پوشش فعالیت دانشجویی تاکنون با اقدام قابل لمسی از طرف مسئولین روبه رو نشده است.

یک تشکل غیر قانونی دانشجویی که مسئولین دانشگاه نیز به غیر قانونی بودن آن اذعان دارند با پیوند سیاسی که با برخی مسئولین پیدا کرده، مسبب همه این اتفاقات است.

* حمایت از سران فتنه و جلوگیری از توزیع نشریه ۹دی/ ماجرا از کجا و چگونه آغاز شد

در پی تولید و انتشار ویژه نامه ای به مناسبت ۹ دی که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان صورت گرفت،در دو شب گذشته هنگام توزیع این ویژه نامه در سطح دانشگاه، با عکس‌العمل تند و تهدیدآمیز تشکل غیرقانونی انجمن اسلامی موسوم به پیرو خط امام (ره) دانشگاه مواجه شد.

به افراد منصوب به این تشکل افراطی اصلاح‌طلب با لشکرکشی در سطح دانشگاه، جلوی توزیع نشریه ۹ دی را گرفته و فرد توزیع کننده را مورد تهدید قرار دادند.

بر پایه گزارش مطالبه گر، این تشکل غیرقانونی طبق نامه دفتر مرکزی تحکیم وحدت در تهران به دلیل عدم حضور نماینده این دفتر در انتخابات این تشکل ادامه عملکرد آن غیرقانونی اعلام شد و نامه آن نیز به دست ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان رسیده است.

گفتنی است حجت‌الاسلام کیخا معاونت فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل عدم تایید انتخابات این تشکل، هرگونه فعالیت آن غیر قانونی است.

وی همچنین اعلام کرد: این مسئله مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و با مسببین آن برخورد خواهد شد.

علی رغم همه این صحبت‌ها و غیرقانونی بودن این تشکل اصلاح‌طلب، افراد منصوب به این تشکل پس از آنکه جلوی توزیع نشریه حماسه ۹ دی را گرفتند با پخش اعلامیه‌ای در فضای مجازی نام انجمن اسلامی دانشگاه را مختص به خود دانسته و از این اقدام خود دفاع کردند.

البته این تنها اقدام این تشکل در مخالفت با حماسه ۹ دی نبود؛ زیرا این تشکل اصلاح‌طلب همزمان با سالروز ۹ دی با حرکتی فتنه‌وارانه در حمایت از سران فتنه اقدام به چسباندن اعلامیه‌ای با عکس موسوی و کروبی در برد تشکلی خود در دانشگاه کرد و با این اقدام سعی در تطهیر سران فتنه داشت.

در اعلامیه منتشر شده از جانب این تشکل دانشجویی غیرقانونی، ضمن اعتراض به حصر سران فتنه بیانیه کروبی در مخالفت با این حصر نیز درج شده است.

اما سوال اینجاست که چگونه با وجود آگاهی مسئولین دانشگاه از غیرقاونی بودن فعالیت این تشکل در مقابل آن اقدامی انجام نمی‌دهد؟ آیا مسئولین دانشگاه خبر از چسباندن اعلامیه در حمایت از سران فتنه ندارند؟

گفتنی است چندی پیش نیز استاندار سیستان و بلوچستان به دعوت این تشکل غیرقانونی اصلاح‌طلب برای حضور در دانشگاه لبیک گفته و در آن جلسه نیز از این تشکل دفاع نموده است.

این تشکل غیرقانونی که حمایت استانداری را به همراه دارد در سطح دانشگاه بنر چاپ می‌کند، برد مخصوص به خود را دارد و از سران فتنه حمایت می‌کند، در سطح دانشگاه لشکرکشی می‌کند و جالب است که در جلسه استاندار با دانشجویان نماینده این تشکل بالا رفته و با مظلوم نمایی می‌گویدکه دانشگاه جلوی فعالیت‌های آنها را گرفته است.

*توهین به حضرت علی (ع) در دانشگاه سیستان و بلوچستان

از سوی دیگر به گزارش خبرنگار سایت بچه های مسجد دانشگاه سیستان و بلوچستان، دردانشگاه سیستان وبلوچستان بیانیه ای از سوی تشکل غیر قانونی و نامشروع انجمن اسلامی پیرو خط امام(دفتر تحکیم وحدت) در سطح دانشگاه منتشر شد که در این بیانیه حدیثی دروغین را به حضرت امیرالمومنین علی (ع) نسبت داده بودند با این مضمون که آن حضرت فرموده اند: “ما ملاک حق و باطل نیستیم! که طرفداران ما حق و مخالفان ما باطل باشند.” پر واضح است که این توهین بی شرمانه معصومیت و حقانیت آن امام بزرگوار را زیر سوال میبرد زیرا طبق این حدیث جعلی حضرت علی (ع) خود را ملاک حق و مخالفان و دشمنان خود را نیز نماد باطل نمی دانند. این حدیث علاوه بر اینکه حقانیت آن امام عزیز را رد میکند، به دشمنان و مخالفین آن حضرت از جمله خوارج هم حقانیت می بخشد. کاری که حتی مخالفین آن حضرت هم از انجام آن خودداری میکردند.

لازم به ذکر است که بر طبق منابع شیعه و سنی این حدیث معروف پیامبر که میفرمایند: ” عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ یَدُورُ حَیْثُمَا دَارَ” علی با حقّ است و حق با علی. هر کجا علی باشد، حق هم آن جاست و حق به دور علی می‌گردد ” به تواترذکر شده است.

این توهین بی سابقه در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز شاهد تحرکات گستاخانه و هتاکانه این عده ی جاهل و مغرض در حمایت از سران فتنه و دشمنان نظام اسلامی و توهین به قومیت ها توسط افراد مرتبط با این تشکل غیرقانونی بوده ایم که متاسفانه با حمایت های معاونت دانشجویی و برخی مسئولین استانداری شاهد رفع اتهام و سرپوش گذاشتن بر تخلفات این افراد بوده ایم.

بدون شک این لجن پراکنی ها و توهین ها به ائمه اطهار علیهم السلام همانند گذشته که تاریخ، در صدر اسلام شاهد آن بوده است باعث بی آبرویی روز افزون و رو شدن دست منافقانه ی این جمعیت بازیچه ی دست سیاستمداران بیرون دانشگاه خواهد شد و عاقبت این گونه توهین ها جز به زباله دان تاریخ پیوستن این تفکرات چیز دیگری نخواهد بود.

*چه نهادهای باید با قانون گریزی‌ها برخورد کند؟

به گزارش مطالبه‌گر، تشکل غیرقانونی انجمن اسلامی موسوم به پیرو خط امام(ره) طی بیانیه‌ای که در فضای مجازی پخش نموده است با دروغ‌گو خواندن دیگران و متهم نمودن مسئولین دانشگاه در جانب‌داری یک‌طرفه از تشکل‌های دانشجویی دیگر، با ادبیاتی کاملا خجالت‌آور در قبال تشکل‌های غیرهمسوی خود نوشته است: این گروه همان بانیان اختلاس های ننگین (سه هزار و نه هزار میلیاردی)، (دوازده هزار میلیاردی)، بورسیه های غیرقانونی، رواج ایران هراسی در دنیا بر باد دادن منافع ملی ( که به گواهی آمار و منابع رسمی و موثق در تاریخ بی سابقه بوده است . ) هستند.

این تشکل ادعای داشتن نام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان را دارد و دیگر تشکل با این نام در دانشگاه را دروغ‌گو می‌خواند و مسئولین دانشگاه از جمله معاونت فرهنگی را متهم به برخورد یک‌طرفه می‌کند.

اما حقیقت اینجاست که این تشکل دانشجویی که ادعای میراث‌خواری نام انجمن اسلامی دانشجویان را دارد کاملا غیرقانونی بوده و اجازه هیچگونه فعالیتی را ندارد.

حجت‌الاسلام کیخا معاونت فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان در همین راستا در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در زاهدان گفت: بر طبق نامه‌ای که دفتر مرکزی تحکیم وحدت از تهران فرستاده است فعالیت این تشکل به دلیل عدم حضور نماینده آن دفتر در انتخابات این تشکل غیرقانونی اعلام شده است.

وی همچنین گفت: شورای نظارت دانشگاه نیز انتخابات آنها را مردود اعلام کرده و هرگونه فعالیت آن را غیرقانونی دانسته است.

حال جالب است بدانید که این تشکل غیرقانونی در بیانیه خود با توهمت و بددهنی به تشکل ناهمسوی خود نوشته است: فرصت طلبانی که جز رای و عقیده خود، هیچ کس و هیچ گروهی را برنمی تابند و از هرآنچه از مکر و حیله و تزویر و ریا است برای غارت بیت المال و به قدرت رساندن افراطیون تنگ نظر به کار برده اند.

جالب است بدانید که این تشکل غیرقانونی که دیگران را به تندروی و استبداد رای متهم می‌کند همزمان با حماسه ۹ دی نه تنها با جمع کردن عده‌ای مقابل توزیع نشریه ۹ دی دانشجویی را در دانشگاه گرفت بلکه اقدام به توزیع اعلامیه‌ای برای تطهیر موسوی و کروبی کرد و حصر سران فتنه را زیر سوال برد.

این بیانیه که سرشار از دروغ، افتراء، بددهنی و توهمت است به راحتی از جانب یک تشکل غیرقانونی نوشته می‌شود و از آن راحت‌تر در یک سایت خبری تحلیلی تندروی اصلاح‌طلب محلی که تریبون این تشکل غیرقانونی شده است انتشار پیدا می‌کند و انگار نه مسئولین سازمان ارشاد استان سیستان و بلوچستان و نه مسئولین دانشگاه سیستان و بلوچستان قصدی برای مقابله با این دروغ‌پراکنی‌ها دارند.

البته شاید دلیل عدم برخورد با این دروغ‌پراکنی‌ها حمایت استانداری از این تشکل غیرقانونی و سایت اصلاح‌طلب باشد.

*توهین به مقام معظم رهبری و بیانیه تشکل های دانشجویی

در پی اهانت بی‌سابقه اعضای یک تشکل غیر قانونی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و خشم گسترده مردم و دانشجویان نسبت به این عمل قبیح، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرده و هشدار انقلابی خود را به مسئولان دانشگاه و استان رساندند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

]”…بعضی در این فتنه و در این جنجال وارد شدند، نفهمیدند اسم این براندازی است؛ نفهمیدند این همان فتنه است که امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: «فی فتن داستهم بأخفافها و وطئتهم بأظلافها و قامت علی سنابکها»]خطبه ۳ نهج البلاغه[ ( فتنه خرد و نابود می کند کسانی را که زیر دست و پای فتنه قرار بگیرند.) آنها نفهمیدند این فتنه است. یک حرفی را یکی گفت، اینها هم تکرار کردند. پس نمی شود همه را محکوم به یک حکم دانست. حکم معاند متفاوت است با حکم غافل. البته غافل را هم باید بیدار کرد….[

رهبری معظم انقلاب (مد ظله)؛ بیانات در دیدار دانشجویان و جوانان استان قم (۴/۸/۱۳۸۹‌)

برگ‌های تاریخ رقم می‌خورند و طبق سنت الهی اتفاقاتی مشابه رخ می‌دهد. روزگاری در میهن اسلامی ایران فتنه‌ای رخ داد که همه دشمنان نظام اسلامی اعم از خارجی و داخلی، سلطنت‌طلب و منافق، هم‌جنس باز و عمامه به سر، مجری و رقاص، نخست وزیر امام (ره) و رئیس مجلس در آن مشارکت داشتند. فتنه‌ای که همان براندازی بود، آن هم با مدلی برآمده از تحقیقات اندیشکده‌های آمریکایی و اسرائیلی؛ مدل انقلاب مخملی. و حال در سالروز ۹ دی ۹۳ برخوردی فتنه‌انگیزانه و هتاکانه در دانشگاه سیستان و بلوچستان از سوی یک تشکل غیر قانونی صورت می‌گیرد که دل‌های دانشجویان انقلابی و مردم ولایی این خطه را آتش زده است.

فضای دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مقاصد و محافل اصلی اجرای این مدل در سال ۸۸ انتخاب گردید و پیاده نظام‌های فتنه از میان اعضای افراطی یک تشکل استحاله شده به نام انجمن اسلامی دانشجویان شاخه علامه برگزیده شدند. این تشکل هتاک سابقه‌ای درخشان در خوش‌رقصی برای سران سلطه داشت. در ۱۸ تیر ۷۸ عامل اصلی کودتای مقهور و منکوب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران همین انجمن ضداسلامی بود. اعضای همین انجمن سپس با شعار اصلاحات خون می‌خواهد دست به سلاح بردند و در چندین مقطع در مقابل نهادهای امنیتی ایستادند. شاخه مدرن این طیف در دانشگاه امیرکبیر تهران عملا تقابل خونین را با نظام اسلامی در پیش گرفتند تا این که در فتنه ۸۸ توان اصلی این تشکل خودفروخته و مخروب برای ضربه زدن به اصل نظام و ولایت فقیه به کار گرفته شد.

درگیری با دانشجویان، زد و خورد با مردم، به شهادت رساندن تعدادی از مأموران نظامی و نیروهای بسیجی، شعار علیه اصل ولایت فقیه، توهین به حضرت امام راحل (ره)، اشاعه انواع مفاسد فکری و اخلاقی و… مجموعه‌ای از اقداماتی که در نهایت ختم به شادی بلاوصف دشمنان قسم‌خورده ایران و جرأت پیدا کردن آنها برای پیشروی در این امر بود. در نهایت پس از به اوج رسیدن وقاحت از سوی این افراد و حضور در جمع مردم عاشورایی تهران و هتاکی به حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام)، موج سهمگین و خروشنده مردم، آنها را همچون جلبکی با خود برد.

دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز متاسفانه در مقاطعی محل جولان این افراد بود به گونه‌ای که بعضا بیش از نیمی از اعضای شورای مرکزی این تشکل ضدانقلاب را اعضای انجمن اسلامی طیف علامه دانشگاه سیستان و بلوچستان تشکیل می‌دادند. در کارنامه ننگین این افراد مواردی از قبیل حمایت رسمی از یک تروریست اعدامی و مسئول شاخه فرهنگی گروهک مالک به نام یعقوب مهرنهاد، توهین به ساحت مقدس حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در نشریات شان، شرکت در اغتشاشات آبان و آذرماه ۸۷ این دانشگاه، درگیری با نیروهای انتظامی و اغتشاش در ایام فتنه ۸۸، توهین به ساحت مقدس حضرت زهرا (سلام ‌ا.. علیها) در نمازخانه یکی از خوابگاه‌ها، دستگیری تعدادی از عناصر آنها در جریان اغتشاشات فتنه ۸۸ در زاهدان و تهران، به آتش کشیدن اموال دانشگاه و چندین مورد دیگر که واقعا امکان اشاره به آنها در این نوشته وجود ندارد دیده می‌شود. در پی اقدامات این تشکل مضمحل، دستور لغو مجوز آن صادر و عملا اثری از آنها در دانشگاه‌های کشور باقی نماند.

متاسفانه اخیرا یک تشکل تحت عنوان انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) با وجود این که به علت عدم رعایت ضوابط قانونی در برگزاری انتخابات خود به طور رسمی غیرقانونی اعلام شده بنا را بر ادامه راه مجموعه معاند طیف علامه که اکنون اعضایش در حال پادویی برای بی‌بی‌سی و صدای آمریکا هستند گذاشته است.

آخرین اقدام این تشکل استفاده از عکس دو محکوم اصلی فتنه در سطح دانشگاه و استفاده از یک نوشته غیرقابل چاپ و فتنه‌انگیزانه در بُرد خبری خود است. این تشکل غیرقانونی که بساط خود را برچیده می‌بیند و برایش مسلم شده که امکان فعالیت ندارد دست به یک خودزنی محض زده که خون هر ایرانی را به جوش می‌آورد و آن هم توهین آشکار به شخص رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) است. توصیفی که این تشکل غیرقانونی برای شخص رهبری آن هم از زبان یکی از سران فتنه به کار برده (قلم را یارای حتی اشاره به آن هم نیست) نه فقط در متن نوشته بلکه به عنوان تیتر اصلی و با اندازه درشت کار شده است. و از همه دردناک‌تر انتشار این نوشته در سالروز حماسه مردمی ۹ دی است که گویا خواسته‌اند انتقام هم‌پیاله‌های‌شان را از مردم در این روز بابت برچیدن بساط‌شان در سال ۸۸ بگیرند.

حال پرواضح است که هر عقل سلیمی حتی برخی مسئولان مسامحه‌گر دانشگاه و استان و حتی برخی مسئولان هم‌عقیده با آنها بابت این هتاکی مسلّم، حداقل به خاطر مصالح سیاسی خود و دور ماندن از خشم انقلابی مردم با امحای این تشکل، چنین لکه ننگی را از دامان خود خواهند زدود. اما مساله اصلی این است که با عاملان انتشار این نوشته موهن چه برخوردی خواهد شد؟ آیا مسئولان بالاخره انقلابی عمل می‌کنند و این افراد را از دانشگاه اخراج کرده و دانشگاه را از لوث وجود چنین تشکل غیرقانونی پاک خواهند کرد یا این که با تساهل به یک نحوی این افراد را از این معرکه، سالم به در می‌برند؟

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت شدید این اقدام غیرقابل وصف، اعلام می دارد مراجع ذی‌ربط باید تکلیف خود را با عوامل انتشار این مطلب توهین آمیز سریعا روشن کنند و هر چه زودتر دانشگاه سیستان و بلوچستان را از لوث وجود این افراد پاک و اشد مجازات قانونی را برای این اشخاص لحاظ نمایند. این درخواست، یک مطالبه ساده یا تذکر دلسوزانه نیست، بلکه هشداری صد درصد انقلابی است.

بدون شک چنان چه مسئولان امر بخواهند همچنان با مسامحه از کنار اقدامات بی شرمانه این جمع غیر قانونی و نیز فعالیت‌های ضد انقلاب، نظام و رهبری عبور نمایند، فرزندان انقلابی حضرت روح‌ا… (ره) خود را مکلف به اقدامی قانونی از طریق مراجع کشوری می‌دانند. ضمنا مسئولان آماده هر گونه برخورد بی‌قاعده از سوی برخی دانشجویان انقلابی که با این توهین خون شان به جوش آمده، باشند و بدانند تمام عواقب آن متوجه مسئولان دانشگاه و استان خواهد بود.

والسلام علی من اتبع الهدی”

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان

کانون فرهنگی و اجتماعی (کفا)

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان