به گزارش پارس به نقل از شبکه خبر ؛ پایگاه اینترنتی « مفکره الاسلام » گزارش داد: کارشناسان و رسانه های صهیونیستی در خصوص شکست قطعنامه پایان اشغالگری در شورای امنیت سازمان ملل مواضع مختلفی اتخاذ کردند.

برخی از روزنامه های صهیونیستی نوشتند: وتوی آمریکا، نتانیاهو را به تندروی بیشتر ترغیب می کند.

« نیر برعام» روزنامه نگار رژیم صهیونیستی هم در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آمریکایی ها اثبات کردند که بردگان ما هستند. آیا از این به بعد می توان در مورد فشار آمریکا بر رژیم صهیونیستی سخن گفت؟

« رونین بولاک» کارشناس مسایل سیاسی در رادیو عبری زبان « ریشت بیت » گفت: مسوولان و مقامات صهیونیست هیچگاه تهدیدات تشکیلات خودگردان را جدی نمی گیرند زیرا می دانند شخصیت محمود عباس و کیفیت رهبری او اجازه تغییر قواعد بازی با رژیم صهیونیستی را نمی دهد.

بولاک به نقل از یکی از مسوولان بلندپایه دایره مطالعات شعبه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت: محمود عباس در تعامل با صیونیست ها بسیار محتاطانه عمل می کند زیرا بیم دارد که به سرنوشت یاسر عرفات دچار شود.

در همین حال برخی از منابع صهیونیستی اعلام کردند که تشکیلات خودگردان به صهیونیست ها اطمینان خاطر داده است که شکست قطعنامه در شورای امنیت باعث متوقف شدن همکاری های امنیتی این تشکیلات با رژیم صهیونیستی نمی شود.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد به شدت با درخواست عضویت فلسطینی‌ها در دیوان کیفری بین‌المللی مخالف است و آن را اقدامی غیرسازنده می‌داند.

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: چنین اقدامی هیچ کاری برای مطالبات فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی انجام نخواهد داد.

در این بیانیه آمده است: ما به شدت با درخواست عضویت فلسطینی‌ها در دیوان کیفری بین‌المللی مخالفت می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است تصمیم فلسطینی‌ها به طور جدی به مطالبات فلسطینی‌ها برای برقراری صلح آسیب خواهد زد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز چهارشنبه درخواست عضویت فلسطین در دیوان کیفری بین المللی را امضا کرد.

علاوه بر این درخواست که راه ها را برای تحت پیگرد قرار دادن مقامات صهیونیست در دادگاهی بین المللی هموار می سازد، عباس در نشستی که به طور مستقیم از تلویزیون دولتی فلسطین پخش شد، بیست کنوانسیون بین المللی دیگر را نیز امضا کرد.

فلسطینی ها قبلا تهدید کرده بودند اگر پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آنها در مورد حل و فصل مناقشه با رژیم صهیونیستی ظرف یک سال و خروج صهیونیست ها ظرف دو سال دیگر از اراضی که از سال هزار و نهصد و شصت و هفت اشغال کرده اند، در سازمان ملل پذیرفته نشود، به چند سازمان بین المللی خواهند پیوست.