به گزارش پارس، مهر به نقل از رسانه های آلمان خبر داد: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به مناسبت آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی، در پیام خود وحدت را کلید فائق آمدن بر بحران اوکراین دانست. وی با اشاره به منازعات حل‌نشده شرق اوکراین گفت: ما امنیت اروپا را همراه با روسیه و نه علیه این کشور می‌خواهیم.

به گفته مرکل اروپا در پاسخ به شرایط موجود تصمیم گرفته است که دچار شکاف نشده و قوی‌تر از همیشه به شکل یکپارچه عمل کند تا از نظم صلح و ارزش‌های خود دفاع کرده باشد.

صدراعظم آلمان در بخش دیگری از پیام خود در باره خطر گروه تروریستی داعش هشدار داد و تاکید کرد این گروه از زمان قدرت گرفتن در سوریه و عراق تمامی انسان‌هایی را که حاضر به تن دادن به سلطه‌جویی آنها نیستند، تعقیب کرده و به طرز وحشیانه‌‌ای کشته است.

مرکل هشدار داد تروریست های داعش ارزش‌های آلمان را نیز تهدید می‌کنند. وی با اشاره به منازعاتی که منطقه خاورمیانه را فرا گرفته با بیان این که آلمان به آوارگان این درگیری ها کمک خواهد کرد یادآور شد: مسلم است که ما به آنها کمک کرده و انسان‌هایی را که به ما پناه می‌آورند را می‌پذیریم.

آنگلا مرکل در ادامه پیام خود با کلماتی صریح در برابر طرفداران جنبش «پگیدا» (اروپایی‌های میهن‌پرست علیه اسلامی کردن مغرب‌زمین) که در آلمان تظاهرات می‌کنند موضع گرفت و از شهروندان این کشور خواست، اجازه استفاده ابزاری از خود به دست برپاکنندگان این جنبش را ندهند.

به گفته مرکل این‌ افراد می‌خواهند مردم را با رنگ پوست یا مذهب دیگر از هم جدا کنند. وی تاکید کرد: به همین دلیل من به همه آن‌هایی که به چنین تظاهراتی می‌روند می‌گویم، از آنهایی که شما را فرا می‌خوانند پیروی نکنید. چون اغلب در قلب‌های آنها پیش‌داوری و نفرت وجود دارد.

مرکل اتحاد را موجب انسانی و موفق شدن جامعه و بنیانی برای موفقیت آلمانی‌ها دانست و گفت کشورها با اتحاد می‌توانند با چالش‌هایی مانند تغییرات بنیادین ناشی از انقلاب دیجیتال مواجه شود.