به گزارش پارس به نقل از تسنیم، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی «پاتریک میسوناو»، سفیر فرانسه در اسرائیل را برای ارائه توضیحاتی درباره رأی مثبت این کشور به قطعنامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل که خواستار پایان اشغال کرانه باختری بود، احضار کرد.


روزنامه هاآرتص ضمن اعلام این خبر به نقل از یک مقام اسرائیلی افزود تل‌آویو همچنین قصد دارد از تیره شدن روابط فرانسه بعد از توقف گفت‌وگوهای بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هم ابراز نگرانی کند.

روز سه‌شنبه (30 دسامبر/ 9 دی)، با مخالفت آمریکا و نرسیدن آرای اعضای شورای امنیت به حد نصاب لازم، قطعنامه تعیین چارچوب زمانی برای خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی کرانه باختری و تشکیل کشور مستقل فلسطین، ناکام ماند.

گزارش‌ها حاکی است دولت آمریکا با نمایندگان 12 کشور در شورای امنیت تماس گرفت و از آنان خواست که با این طرح همراهی نکنند. سران تشکیلات خودگردان اطمینان حاصل کرده بودند که 9 رأی لازم را کسب خواهند کرد اما ظاهرا سرانجام نیجریه تسلیم فشارهای آمریکا شده است.

پیش‌نویس این قطعنامه که کشور فلسطین را تنها به مرزهای پیش از سال 1967 محدود می‌کرد، تنها توانست آرای 8 عضو شورا را به دست آورد. پیش نویس ارائه شده، برای تصویب، نیاز به دستکم 9 رأی مثبت داشت.