پايگاه خبري تحليلي «پارس»- "سمیر لوبانی" از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین، فاش کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد سرنوشت قدس را به همه پرسی بگذارد و فلسطینی های قدس را از شرکت در همه پرسی منع کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با پخش گزارشی از تلاش یک گروه صهیونیست به سرکردگی خاخام "یهودا تسیدک" برای واداشتن صاحبان منازل فلسطینی در روستای "ساموئل نبی" در شمال غربی قدس خبر داد.

این خاخام یهودی تلاش می کند در اطراف بارگاه ساموئل نبی، منطقه ای کاملا صهیونیست نشین ایجاد کند و این در حالی است که دستکم 250 فلسطینی در این روستا زندگی می کنند، که رژیم صهیونیستی به آنان کارت آبی داده است.

"سمیر لوبانی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین، در برنامه "العین الاسرائیلیة" گفت: صهیونیست ها، ثابت کردند که از همه امکانات خود برای خالی کردن قدس از ساکنان فلسطینی تلاش می کنند و این نشان می دهد که آن ها به دنبال قدسی بدون شهروندان فلسطینی هستند.

وی افزود: آن ها از مصادره، منهدم کردن خانه ها و حتی توسل به زور و به شیوه های نظامی و اقتصادی و... فلسطینی ها را تحت فشار می گذارند تا آن ها را وادار به ترک خانه های خود کنند.

لوبانی تاکید کرد: برنامه بلند مدت صهیونیست ها، تغییر بافت جمعیتی قدس تا سال 2020 است، تا بتوانند در آن سال اعلام کنند قدس، پایتخت ابدی اسرائیل است و اگر کسی اعتراض کرد، همه پرسی برگزار کنند. طبیعتا کسانی که کارت آبی دارند، قادر به شرکت در همه پرسی نخواهند بود و به این ترتیب، فقط صهیونیستها می توانند رأی بدهند.
وی خاطر نشان کرد: کوچاندن فلسطینی ها از قدس، ایجاد دیوار حائل، مصادره اراضی فلسطینی و.. همه و همه، سیاستی در جهت رسیدن به هدفی نهایی است که همان تبدیل فلسطینی ها به اقلیتی ناچیز و ناتوان از تصمیم گیری برای سرنوشت قدس است.

این رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین سپس از سکوت کشورهای عربی به ویژه اردن در قبال سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی و یهودی سازی قدس انتقاد کرد و گفت: پیش از این، اردن، قادر به تصمیم گیری درباره سرنوشت قدس بود که این حق، اکنون در حال زوال است و کشورهای عربی هیچ واکنشی در این مجال انجام نمی دهند و قدس، کم کم در حال از دست رفتن است و تشکیلات خودگردان بسیار دیرهنگام متوجه این موضوع شده است.

"سمیر لوبانی" تنها راه حل برای نجات قدس را اقدام هماهنگ جهان اسلام و جهان عرب برای نجات قدس و جلوگیری از مصادرۀ آن توسط دشمن دانست.