پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رييس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: در حالي كه آشوب هاي سال 88 و آتش افروزي هاي فتنه موجب موجب افزايش مداخله دشمنان، تصويب قطعنامه هاي اقتصادي عليه مردم ايران و فشار اقتصادي بر مردم شد همچنان فتنه گران با جسارت درصددند با طرح مسايلي چون حصر، زمينه مجدد آشوب و التهاب را در جامعه مجددا بوجود آمورند.

حجت الاسلام احمد سالك رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اظهار داشت: اتاق فكر فتنه در داخل و خارج، بر اين باور است طرح مسئله حصر، اسم رمز آشوب، فتنه و آتش افروزي است و در اين راه تلاش دارند از برخي مشكلات اجتماعي نيز بهره برداري براندازانه داشته باشند.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به ساختار داخلي و خارجي فته 88 گفت: آشوب و فتنه 88 با حضور دیپلمات‌های 17 سفارتخانه از کشورهای غربی و اروپایی و 8 دفتر ارتباطات خارجی و تحریک سران فتنه از جمله موسوی و کروبی با رمز تقلب در انتخابات که رمز اردوکشی خیابانی بود و با خشونت تلاش کردند به حداقل چند هدف كلان دست پيدا كنند.

وي افزود: یکی از این اهداف «براندازی جمهوری اسلامی» و دیگری «ستون خیمه اسلام یعنی ولایت» بود که این مجموعه در زمانی اتفاق افتاد که عصر عاشورا بود.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شبكه اي كه در داخل كشور، برنامه هاي نظام سلطه را عملياتي مي كرد گفت: یک کمیته 12نفره با حضور افرادی نظیر سعيد حجاريان،‌ عطريانفر، بهزاد نبوی، محمدعلی ابطحی، تاج‌زاده، امین‌زاده، مهدی هاشمی رفسنجانی محسن آرمين، ميردامادي، و دیگران، تشکیل شده بود، در زیرمجموعه این کمیته 12نفره، 5 کمیته عملیاتی شکل گرفت.

سالك افزود:  اتاق فكري در تهران براي فتنه‌سازي به نام كميته X تشكيل شد كه در زير مجموعه اين گروه كميته‌‌هاي نقطه‌يابي، كميته اطلاع‌رساني و رسانه، كميته پشتيباني و مالي و كميته عمليات كه هر كدام وظايف خاصي را در توطئه استكبار عليه نظام بر عهده داشتند

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عاشوراي 88 و زمينه هاي شكل گيري حماسه 9 دي گفت: این افراد روزی را انتخاب کردند که مردم عزادار بوده و محبت امام حسین(ع) آنها را به حسینیه‌ها و مساجد و جلسات عزاداری برده بود، فتنه‌گران در این روز فرصت را غنمیت شمرده و یک آشوب اجتماعی را بر اساس طراحی جین شارپ یعنی انقلاب مخملین، در ایران شکل دادند.

سالك افزود: مردم در روز 9دي دست قدرت الهي بودند و با تكيه بر آرمانهاي نهضت حسيني و شور عاشورايي به صحنه آمدند؛ لذا بينش و غيرت ديني، مردم را در 9 دي و در موقع حساس به ميدان عمل كشاند تا از كيان نظام، اسلام و كشور دفاع كنند.

وی اضافه كرد: مردم این فتنه عظیم را که آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی آن را حمایت می‌کردند با هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب خنثی کردند.