به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به پرسشی مبنی بر بازداشت یکی از مدیران ارشد شهرداری تهران، اظهار داشت: بنده نیز درباره این موضوع همان حدی را می‌گویم که مرجع قضایی اعلام کرده است.

وی افزود: مرجع قضایی اعلام کرده این مدیر در ارتباط با مسائل امنیتی بازداشت شده است و طبیعتاً آنها نیز در مرحله تحقیقات هستند. ما نیز اطلاعات بیشتری از این موضوع نداریم.

معاون حمل و نقل شهردار تهران تصریح کرد: اینکه عده‌ای اصرار دارند این موضوع را به موضوعات دیگری پیوند بزنند به عقیده من نوعی بداخلاقی است. هر فردی حرمتی دارد و تا زمانی که این موضوع از اتهام به جرم تبدیل نشده باید حرمت افراد و تمام کسانی که مرتبط با این قضیه هستند حفظ شود. بنابراین همه باید صبر کنیم تا مرجع قضایی موضوع را بررسی کند طبیعتاً اگر جرمی رخ داده باشد متناسب با آن رأی صادر خواهد شد.

وی افزود: این پیش داوری‌ها حیثیت افراد را بدون اینکه اطلاعی داشته باشند، می‌برد. هیچ کس صلاحیت‌دارتر از مراجع قضایی برای اطلاع‌رسانی نیست.

تشکری هاشمی در پاسخ به پرسش تسنیم تأیید صلاحتی این دسته از افراد برای به کارگیری در شهرداری چگونه انجام می‌شود، گفت: مخالفین این موضوع باید درباره چگونگی تأیید صلاحیت این فرد از مدیر مربوطه به صورت مستقیم سوال کنند، اینکه در حضور رسانه‌هایی که روز سه شنبه در شورا حاضر هستند چنین موضوعی مطرح شود درست نیست و بهتر بود این عضو شورا زحمت یک تماس تلفنی را به خود می‌داد و در این رابطه سوال می‌کرد و به پاسخش می‌رسید.

وی در پاسخ به اینکه حال این پرسش خبرنگاران است نه عضو یک شورا، گفت: همه انتصابات سیر مراحلی را دارند که آن مراحل انجام می‌شود.