پايگاه خبري تحليلي «پارس»- بنا بر گزارشی جدید فقر در میان کودکان در اسرائیل در یک دوره ۱۵ ساله به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، گزارشی که «شورای ملی اسرائیل در امور کودکان» منتشر کرد، نشان می‌دهد فقر در میان کودکان در اراضی اشغالی در ۱۵ سال اخیر منتهی به پایان سال ۲۰۱۳ میلادی، ۵۵ درصد افزایش داشته است.

isaeilkoodak

تصویری از یک کودک اسرائیلی در شهر صفد در اراضی اشغالی در جست و جوی غذا در میان زباله‌ها

بنابر این گزارش که آمار مربوط به سال ۲۰۱۴ میلادی را شامل نمی‌شود، ۳۰.۸ درصد از کودکان اسرائیلی در سال ۲۰۱۳ میلادی زیر خط فقر زندگی کردند که این مقدار در مقایسه با سال ۱۹۸۰ میلادی چهار برابر شده است.

اسحاق کادمن، رئیس شورای ملی کودکان اسرائیل گفت: «شمار زیاد و قابل توجهی از کودکان اسرائیلی از فقر شدید رنج می برند.»

وی افزود: «صدها هزار نفر از فقر، عدم تعادل میان عرضه و تقاضا و محرومیت اجتماعی رنج می‌برند. صدها هزار نفر با ریسک بالا و خطر جدی روبرو هستند. حتی با در نظر گرفتن این حقیقت که برخی همپوشانی میان گروه‌های کودکان وجود دارد اما باز هم با شمار گسترده و آمارهایی مبتنی بر حضور یک میلیون کودک در اسرائیل که تحت شرایطی با اضطراب شدید و ریسک بالا و خطر زندگی می‌کنند، روبرو هستیم.»

حزب کارگر اسرائیل نیز از فقر به عنوان تهدیدی که ممکن است به انحلال جامعه اسرائیل از درون بیانجامد نام برد و رژیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر را به ناتوانی در اجرای برنامه‌ای با هدف پایان دادن به فقر متهم کرد.

حزب کارگر اعلام کرد با وجود بیش از ۸۰۰ هزار کودک فقیر، فاجعه‌ای اجتماعی درست در مقابل چشمان نتانیاهو در حال روی دادن است.

روزنامه «جروزالم پست» روز دوشنبه به نقل از نتایج تحقیقات سازمان بشر دوستانه «لاتت» گزارش داد حدود دو میلیون و ۵۴۶ هزار فقیر از جمله ۹۳۲ هزار کودک در اسرائیل زندگی می‌کنند.

در این گزارش آمده است یک چهارم از کودکان اسرائیلی دستکم چهار بار در ماه شب گرسنه می‌خوابند. این در حالی است که ۶۵ درصد از این کودکان در مدرسه نیز از دریافت وعده غذایی گرم محرومند.

علاوه بر این، حدود ۳۲ درصد از کودکان فقیر در سال ۲۰۱۴ میلادی به یتیم‌خانه فرستاده شده‌اند که این آمار در مقایسه با سال ۲۰۱۳ میلادی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.