پايگاه خبري تحليلي «پارس»- پرونده دو دانشجوی دختر عربستانی که اصرار داشتند با خودروی خود از امارات وارد کشورشان شوند، به دادگاه کیفری ویژه تروریسم منتقل شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، "لجین الهذلول" دانشجوی عربستانی اخیرا هنگامی که قصد داشت با خودرو از گذرگاه مرزی البطحاء میان امارات و عربستان وارد کشور شود، توسط پلیس عربستان توقیف شد.
 hazlool
لجين الهذلول

hzool1

به نوشته پایگاه اینترنتی "عاجل"، پلیس از لجین خواست از خودرو پیاده شود و با والدینش برای پس گرفتن خودرو بیاید.

"میساء العمودی" همشاگردی لجین، نیز که سوار خودرو، قصد عبور از مرز داشت، با همین مشکل مواجه شد و به او پیوست.

پس از این ماجرا، پلیس هر دوی آنها را به بهانه تعرض به قانون ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان، بازداشت کرد.

الهذلول، در مدت 24 ساعتی که منتظر صدور مجوز عبور از مرز عربستان بود، بر روی صفحه تویتر خود، مطالبی طنز در این زمنیه منتشر کرد.

میساء العمودی نیز بیکار ننشست و برنامه ای تصویری در انتقاد از ممنوعیت رانندگی زنان تهیه و بر روی یوتیوب منتشر کرد.

سرانجام، پس از 24 ساعت بازداشت، دادگاه کیفری استان احساء عربستان روز پنج شنبه، حکم به نداشتن صلاحیت برای رسیدگی به این پرونده داد و دادگاه ذیصلاح برای صدور حکم در این خصوص را دادگاه کیفری ویژه تروریسم است.

به محض صدور حکم دادگاه در این زمینه، موجی از هشتگ های اعتراض آمیز، پایگاه اجتماعی تویتر را در نوردید و شمار بسیار زیادی از کاربران، در خصوص صدور چنین حکمی، ابراز شگفتی کردند.

یکی از کاربران به نام "کتاتیب_البدون" با انتقاد از واگذاری پرونده لجین و میساء به دادگاه کیفری ویژه تروریسم، نوشت: اگر رانندگی میساء العمودی و لجین الهذلول، اقدامی تروریستی است، نام "حمله به حسینیه در احساء و کشتار افراد موجود در آن" را چه باید گذاشت؟

یک وکیل سعودی نیز نوشت: محاکمه لجین الهذلول و میساء العمودی چه ربطی به دادگاه ویژه کیفری تروریسم دارد؟ موضوع دادرسی، تنها تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی است، نه چیز دیگر.

"غازی الشمری" نیز نوشت: من پیش از این به طنز نوشته بودم که پرونده لجین الهذلول و میساء العمودی را باید به دادگاه تروریسم واگذار کنند، و اکنون می بینم که در کمال تعجب آن ها واقعا چنین کاری کردند!