به گزارش «تابناک»؛ موسسه تنظیم و نشر آثار امام یکی از مجموعه‌‌هایی است که رقم‌های بودجه قابل توجهی را در اختیار دارد و با بودجه‌ای بیش از 53 میلیارد تومان، رقم‌های قابل توجهی را در قالب ردیف‌های مشخصی به خود اختصاص داده که بعید است با کاهش چندانی در رقم نهایی مواجه شود. این بودجه در دو بخش کلی تفکیک شده که رقم 47 میلیارد و 400 میلیون تومان مستقیما برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام لحاظ شده و بیش از 5 میلیارد تومان نیز برای پژوهشکده امام(ره) در نظر گرفته شده که زیرمجموعه موسسه تنظیم و نشر فعالیت دارد و البته محل هزینه‌کرد این ارقام مشخص شده است.
اصلی‌ترین ردیف بودجه در بودجه موسسه تنظیم و نشر امام،‌ رقمی معادل 20 میلیارد تومان است که تحت عنوان «برنامه احداث، تامین، نگهداری و اداره اماکن و فضاهای فرهنگی» در نظر گرفته شده و در کنار این رقم، بیش از 10 میلیارد تومان برای «برنامه‌ریزی‌ و ساماندهی اجرای مراسم ملی و مذهبی در کشور»‌در این ردیف بودجه لحاظ شده و همچنین ردیفی تحت عنوان «برنامه حمایت و هدایت فعالیت‌های فرهنگی - دینی» با رقمی 10 میلیاردی و ردیفی تحت عنوان «برنامه ساختمان‌ها و تجهیزات» با رقمی 2/4 میلیارد تومانی و البته ردیف چهار میلیاردی برای «برنامه توسعه نشر و ترویج کتاب‌خوانی» در نظر گرفته شده که با افزودن به بودجه 5/4 میلیاردی پژوهشکده امام خمینی، رقم کل بودجه موسسه شکل گرفته است.
تابناک اضافه کرد: «برنامه حمایت و هدایت فعالیت‌های فرهنگی - دینی» با بودجه 10 میلیارد و 90 میلیون تومانی است؛‌ جایی که برای «حمایت از سایت پرتال امام خمینی»، رقمی 2 میلیارد و 900 میلیون تومانی در نظر گرفته شده که با توجه به تولید محتوای اندک این پرتال، جالب توجه است. هرچند اگر در این ردیف 2 سایت نوشته شده که شاید بودجه سایت «جماران» در نظر گرفته شده باشد که در این صورت اگر به صراحت هر دو سایت مطرح می‌شد، به لحاظ بودجه‌نویسی بهتر بود.
آنچه در این گزارش مغفول مانده واگذاری برخی زیرمجموعه مرکز نشر و تنظیم آثار - نظیر سایت جماران - به فتنه‌گرانی است که با اصل انقلاب و خط امام مسئله دارند و عداوت خود را در طول یک دهه گذشته به نمایش گذاشته‌اند.