به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، يك كاربر شبكه هاي اجتماعي نوشت:

بعضی ها خیلی زود جای دوست و دشمن را فراموش می کنند!

*در اوج تهاجم صدام، مردم  سوریه و اسدها کنار ملت مظلوم ایران و انقلاب اسلامی ایستادند در حالی که دولتهای مرتجع عرب و کشورهای غربی و شرقی کنار صدام بودند.حالا اینبار سوریه مورد کینه غربی-عربی واقع شده و ما باید کنار سوریه باشیم.

ما آن روزها را فراموش نمی کنیم هرچند بعضی ها خیلی زود جای دوست و دشمن را فراموش می کنند! همان هایی که با خاطراتشون پز می دن؟!

سی و سه سال پیش روزنامه اطلاعات در 1 دی 1360 نوشت:
رئیس جمهور سوریه در یک مصاحبه مطبوعاتی به شدت و قاطعانه از انقلاب اسلامی ایران حمایت و اعلام کرد انقلاب ایران انقلابی ضد صهیونیستی است . حافظ اسد در پاسخ به سوال موذیانه خبرنگار کویتی که مدعی همکاری ایران و اسرائیل شده بود گفت : ما موضعی در قبال جنگ ایران و عراق داریم که به موقع آن را اعلام و دلایل آن را نیز ذکر کردیم ، هنوز هم موضع ما در جنگ ایران و عراق همان است که در آغاز جنگ اتخاذ کرده ایم ، اما با این همه می خواهم بگویم که این جنگ ارتش عربی را در عراق از دست ما گرفت و نیروی عظیم انقلاب اسلامی ایران را نیز ضعیف کرده انقلابی که از لحظه نخست اعلام کرد مسئله قدس مسئله اول او است و در نتیجه با همه امکانات خود در کنار اعراب برای آزادی قدس خواهد ایستاد.

اسد ادامه داد: اما در مورد همکاری ایران و اسرائیل باید گفت که ایرانی ها این مطلب را قاطعانه نفی کرده اند انسان در این مسائل باید عقل خود را حکم قرار دهد ، نه این که به دنبال سخنان و جملاتی راه بیفتد که اهداف خاصی را دنبال می کند و از هرگونه منطق و استدلال به دور است ، انقلابی که پرچم اسلام را بلند می کند و آزادی قدس از اشغال اسرائیل را یکی از اساسی ترین اصول خود می داند و از لحظات نخست پیروزی روابطی را که رژیم شاه با اسرائیل به وجود آورده بود قطع می کند و موضعی در برابر مسئله فلسطین اتخاذ می کند که همان موضع سرسخت ما است و از روز شروع انقلاب تاکنون با سرسختی و صلابت بسیار اسلام و اصول آن را راهنمای کار خود قرار داده است چنین انقلابی با این شکل و محتوا نمی تواند که با اسرائیل همکاری کند بدیهی است که بگویم اگر میان انقلاب اسلامی ایران و اسرائیل رابطه ای وجود داشت اکنون سوریه و ایران با هم روابطی نداشتند .

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت : انقلاب اسلامی ایران شدیدا علیه اسرائیل مبارزه می کند و با اشغال سرزمین های عربی توسط اسرائیل مخالفت می کند آن چه ما از رهبران آن شنیده ایم و آن چه شبانه روز با رسانه های همگانی گوناگون تکرار می کنند این است که آن ها در انتظار روزی هستند که بتوانند در آزادسازی قدس شرکت کنند بنابراین ما به آنان پس از این همه مسائل چه بگوئیم ؟ می خواهم بگویم هدف از ادعای شما شما ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران است و نه هیچ چیز دیگر.