به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» چاپ فلسطین اشغالی، کاهش بهای جهانی نفت را که کشورهای صادرکننده نفت را بشدت متضرر کرده و تحت فشار قرار داده است، به سود رژیم صهیونیستی دانست.

یدیعوت با بیان اینکه کاهش قیمت نفت بر امنیت رژیم صهیونیستی تأثیر مثبت خواهد گذاشت، این کاهش را «معجزه» خواند و نوشت که این مسئله به سود اسرائیل است.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه یادآوری کرد که البته این موضوع تا زمانی به سود اسرائیل خواهد بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به شکلی که این روزنامه آن را «میانه‌روانه» خواند، رفتار کند و از طرفی دیگر کاهش بهای نفت طولانی‌مدت باشد.

این روزنامه با اشاره به بازتاب رسانه‌ای این مسئله نوشت که روسیه در صدر اخبار و تیتر گزارش‌هایی است که درباره بزرگ‌ترین متضررهای کاهش قیمت نفت سخن می‌گویند اما عملا متضرر اصلی ایران است (که اقتصاد آن متکی به فروش نفت است).

به ادعای این روزنامه زیان ایران در درآمدهای نفتی این کشور را به کاهش حمایت از سوریه و حزب‌الله مجبور خواهد کرد زیرا این حمایت‌ها هزینه اقتصادی برای ایران دارد.

بر اساس گزارش‌های متعدد خبری، بر خلاف تمایل کشورهای صادرکننده نفت از جمله اعضای سازمان اوپک به کاهش تولید نفت برای افزایش یافتن قیمت آن، عربستان سعودی به دلیل مخالفت سیاسی با روسیه و ایران، ابایی از کاهش قیمت نفت ندارد و حاضر نیست برای کنترل بهای نفت، حجم تولید و صادرات خود را کاهش بدهد.

وبگاه خبری «سوئیس.اینفو» در گزارشی در این خصوص نوشت که عربستان آخرین سلاح، جنگ قیمت نفت را علیه روسیه و ایران به کار گرفته تا با آمریکا، اهداف سیاسی خود را علیه این دو کشور محقق کنند.

وزیر نفت عربستان سعودی در هفته‌ای که گذشت مدعی شد که نوسانات بهای نفت (که در چند سال اخیر بی‌سابقه است) «امری طبیعی» است.