«الون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی و امنیتی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با تأکید بر نگرانی این رژیم از حزب‌الله گفت: «حزب‌الله، در حالی که در جبهه‌ای دیگر درگیر جنگ است از زمینه‌سازی برای جنگ با اسرائیل هم غافل نیست.»
وی پیش‌بینی کرد حزب‌الله، از کشتزارهای شبعا یا اراضی سوریه، به اراضی فلسطین اشغالی یا شهرک‌های صهیونیست‌نشین در بلندی‌های اشغالی جولان، موشک شلیک کند.
بن دیوید همچنین تأکید کرد دیدگاه روسیه نسبت به حزب‌الله تغییر یافته است، و اکنون آن را بخشی از محوری می‌داند که از آن حمایت می‌کند.
وی افزود: «دو ماه پیش، بمبی در کشتزارهای شبعا منفجر شد که می‌توانست سه سرباز اسرائیلی را از پا در آورد. کسی که این بمب را کار گذاشته، فرض را بر این گذاشته بود که اسرائیل به کشته شدن سه سرباز خود واکنش نشان می‌دهد.»
بن‌دیوید در ادامه تأکید کرد: «حزب‌الله، به حدی از اعتماد به نفس رسیده که در 8 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.»
به گزارش العالم تحلیلگر نظامی و امنیتی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با استناد به این داده‌ها، خاطرنشان کرد: «متأسفانه مجبورم اعلام کنم که 8 سال آرام پس از جنگ سال 2006 لبنان به پایان رسیده است و اکنون در دوره از سرگیری تنش‌ها با حزب‌الله قرار گرفته‌ایم، به این ترتیب هرگونه حمله به سوریه، می‌تواند احتمال این تنش‌ها را دوچندان کند.»