روزنامه الحیات نوشت: محمدجواد ظریف و ابراهیم الجعفری و ولید المعلم وزیران امور خارجه ایران و عراق و سوریه نشستی در تهران با حضور مسئولان شورای امنیت ملی برگزار کردند. در همین حال، چاک هیگل وزیر دفاع مستعفی آمریکا روز گذشته وارد بغداد شد و با حیدر العبادی، نخست‌وزیر و همتای عراقی خود خالد العبیدی درباره مقدمات استقرار 1600 نظامی آمریکایی که قرار است به زودی وارد عراق شوند گفت‌وگو کرد. العبادی از هیگل خواست برای مقابله با داعش بیشتر کمک کند.
به گزارش «تیک» به  نقل از الحیات منابع ایرانی اعلام کردند در دیدار سه جانبه در تهران «تشکیل ائتلاف منطقه‌ای برای مقابله با گروه‌های تکفیری و تندرو» بررسی شد. به گفته این منابع، نمایندگان گروه‌های عراقی و فلسطینی و لبنانی نزدیک به تهران به منظور هماهنگ کردن مواضع و چارچوب این ائتلاف که تهران آن را سرپرستی می‌کند وارد ایران شدند.
امیر موسوی، مدیر مرکز پژوهش‌های راهبردی و روابط بین‌المللی پیش‌بینی کرد «بعد از پایان مراسم اربعین امام‌حسین(ع) در روز شنبه، تحولات مهمی در زمینه مقابله با داعش روی دهد.» او گفت: «هیئتی از عشایر سنی عراق وارد تهران شد و قرار است اعضای آن با شماری از مسئولان بلندپایه وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی و نیروی قدس دیدار کنند.»