پايگاه خبري تحليلي «پارس»- "فرانت لاین دفندر" از سازمان های حقوق بشری بين المللي، از اعطای جایزه "شاو" به یک سازمان وابسته به رژیم آل خلیفه انتقاد کرد.

bahreinbashar1

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، سازمان مدافع حقوق بشر "فرانت لاين دفندرز"، اقدام مقامات رژيم حاكم بحرين را در سركوب مدافعان حقوق بشر و مخالفان و بازداشت و محاكمه آنها را محكوم كرد.

اين سازمان با صدور بيانيه اي از اقدام نمايندگي اتحاديه اروپا در رياض در اعطاي جايزه "شاو" برای تقويت حقوق بشر در منطقه خليج فارس در سال 2014 به موسسه ملي حقوق بشر وابسته به وزارت كشور بحرين انتقاد و اعلام كرد، این جایزه درحالی به این مؤسسه داده شده است که مدافعان حقوق بشر و مخالفان بحرینی همچنان در معرض تهديد و بازداشت قرار دارند.

bahreinbashar

اين سازمان از حكم زندان زينب الخواجه فعال سياسي بحريني اظهار نگراني كرد و از مقامات رژيم حاكم بحرين خواست اين حكم را لغو كنند. فرانت لاين دفندرز همچنين درباره شيوه هاي ارعاب و تهديد مخالفان در بحرین اظهار نگراني كرد.

دادگاهی در بحرین با صدور حکمی زینب الخواجه فعال بحرینی را به اتهام اهانت به پادشاه این کشور به سه سال حبس و پرداخت جریمه‌ای به مبلغ سه هزار دینار (معادل 7 هزار و 950 دلار) محکوم کرد.

زینب الخواجه دخترعبدالهادی الخواجه یک فعال زندانی است و مریم خواهر کوچکترش که نایب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین است روز دوشنبه به جرم حمله به دو مامور پلیس غیابا محکوم به زندان شده است.