به گزارش پارس به نقل از ایسنا: آمریکا و اتحادیه اروپا جداگانه ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران در 17 دسامبر در ژنو را تایید کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه آمریکا وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه این کشور در رأس تیم مذاکره کننده آمریکا در قالب گروه 1+5 با ایران 15 و16 دسامبر در ژنو با مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو می‌کند. این دیدار دوجانبه در راستای مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 خواهد بود.

همچنین در برخی از این دیدار دوجانبه هلگا اشمید معاون کاترین اشتون شرکت خواهد کرد. همچنین 17 دسامبر شرمن در نشست معاونان وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 شرکت می‌کند.

تیم مذاکره کننده آمریکا متشکل از رابرت مالی مدیر ارشد امور ایران، عراق و کشورهای خلیج فارس، جیمز تیمبی مشاور ارشد معاون کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی است. پل ایروین رئیس عدم اشاعه، نول‌ های اسمیت مشاور حقوقی وزارت امور خارجه، کوین ویل رئیس دفتر راستی‌آزمایی هسته‌ای و امنیت از وزارت انرژی، فلیسیا سوئیندلز مشاور سیاسی تحریم‌ها از وزارت خزانه‌داری، جولیا جاکوبی دستیار ویژه وزارت امور خارجه است.

همچنین دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا روز جمعه تعیین کرد که ایران و شش کشور جهان در دور جدیدی از مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی این هفته با یکدیگر در ژنو دیدار می‌کنند. بر اساس این بیانیه دیپلمات‌های ارشد قرار است روز چهارشنبه در ژنو با یکدیگر دیدار کنند که این نشست در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به راه‌حل جامع است.

سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان روز پنج شنبه از برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان در 26 آذر در ژنو خبر داد و گفت: دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 26 آذر (17 دسامبر) در ژنو و در سطح معاونان وزیران خارجه دو طرف در چارچوب رایزنی های دوجانبه برگزار می شود.