بیزنس اینسایدر با اشاره به گزارش 87 صفحه‌ای یک شرکت امنیت سایبری در آمریکا پیرامون توانمندی‌های سایبری فزاینده‌ ایران می‌نویسد: هکرهای ایرانی می‌توانند به زیر ساخت دیگر کشورها و شرکت‌های نفتی و بانک‌های مهم نفوذ کنند ایران در جنگ سایبری یک چین جدید است. چین برای آمریکا یک تهدید ضدامنیتی مهم در حوزه سایبری محسوب می‌شود.
دیوید کندی بنیانگذار شرکت امنیت سایبری «تراستد سک»  می‌گوید؛ با فرض شکل‌گیری یک بحران یا جنگ گسترده‌، ایران این توانایی را دارد که از توانمندی جنگ سایبری خود برای ضربه زدن به مراکز حساس در دیگر نقاط جهان استفاده کند. این قابلیت بدون تردید قدرت مانور بیشتری به این کشور می‌دهد.»
یک موسسه امنیت سایبری در آمریکا پیش از این مدعی شده هکرهای ایرانی با نفوذ به بیش از 50 شرکت و آژانس بین‌المللی، اطلاعات درون آنها را هک کرده‌اند.
براساس این گزارش، ایران پس از حمله سایبری ویروس استاکس‌نت که گفته می‌شد کار مشترک آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به روند رو به رشد برنامه هسته‌ای این کشور بود. فعالیت‌ها و قابلیت‌های سایبری خود را به حدی گسترش داده که در 4 سال گذشته تبدیل به یکی از بازیگران اصلی جنگ سایبری جهانی شده است.
در این گزارش آمده بود: در فاصله سال‌های 2009 تا 2012 برنامه هسته‌ای ایران از طریق حملات سایبری و بدافزارهای جاسوسی مورد حمله قرار می‌گرفت و ایران تصمیم گرفت از سال 2011 با تقویت توان دفاع سایبری خود، در برابر این حملات از خود دفاع کرده و به کشورهای حمله‌کننده ضربه بزند.