به گزارش پارس،دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در نزدیک شدن دیدگاه‌ها در مقابله با موضوع افراطی گری گفت: اخیرا اجلاسی در قم با حضور علمای برجسته بر ضد موضوع تکفیر برگزار شد و در این اجلاس بر لزوم همفکری ادیان مختلف در جهت یافتن راه های مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی تاکید شد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه اضافه کرد: همه باید کمک کنند تا جبهه ضد تروریسم تقویت شود و کشورهای منطقه باید دراین رابطه نقش فعالتری ایفا کنند.
 
محمد جواد ظریف همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات جدی است و رسیدن به توافق به اراده طرف مقابل بستگی دارد.
 
در ادامه شل ماگنه بوندویک ، نخست وزیر سابق نروژ با اشاره به گسترش افراطی گری در خاورمیانه و پیوستن افرادی از اروپا به گروه‌های افراطی در منطقه ابتکار دکتر روحانی در خصوص مبارزه علیه خشونت و افراطی گری را ایده ای بسیار مناسب دانست.
 
وی ابراز امیدواری نمود مذاکرات هسته‌ای بین گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران به توافق نهایی منجر شده و در پی آن تحریم های غیر سازنده علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.