به گزارش پارس به نقل از العالم: "یووال استاینیتز" وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز ضمن آن که حاضر نشد درباره حملات دیروز این رژیم به حومه دمشق را رد یا تایید کند، اعلام کرد که اسرائیل سیاست مشخصی دارد که بر اساس آن نخواهد گذاشت سلاح های پیشرفته از سوریه به لبنان منتقل شود.


این اعلام موضع از سوی استاینیتز که از اعضای حزب لیکود است درحالی صورت می گیرد که ساختار سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در برابر حمله دیروز به اطراف فرودگاه دمشق و دیماس سکوت پیشه کرده اند.

کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی این حملات را در چارچوب خطوط قرمز اسرائیل برای جلوگیری از انتقال سلاح استراتژیک از سوریه به لبنان ارزیابی کرده است.

گزارشگر این شبکه گفت: از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه، اسرائیل خطوط قرمزی برای جلوگیری از انتقال سلاح پیشرفته از سوریه به لبنان و حزب الله وضع کرده که این ممنوعیت شامل موشک های "اسکودپ" و موشک های ضدهوایی های "اس300" و همچنین موشک های زمین به دریا از نوع "یاخونت" می شود.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود ترجیح داد که این حملات متجاوزانه را تلاش برای جلوگیری از قاچاق اسلحه از سوریه برای حزب الله لبنان از طریق منطقه قلمون قلمداد کند.

کنترلی که دستگاههای نظارتی صهیونیستی بر اظهارنظرهای مربوط به حملات دیروز دارند در سخنان گزارشگر کانال دو رژیم صهیونیستی به خوبی آشکار بود و وی به احتمال پاسخ حزب الله به این حمله نیز اشاره کرد.

وی گفت: به احتمال بسیار زیاد نیروی هوایی اسرائیل در سوریه عملیاتی داشته است اما ما نمی توانیم به جزئیات اشاره کنیم ولی در هرصورت این اشتباه است که تصور کنیم امثال این حملات برای طولانی مدت از سوی حزب الله بی پاسخ خواهد ماند.

حملات تجاوزکارانه جنگنده های رژیم صهیونیستی که چند ساعت پس از اعلام انحلال کنیست (پارلمان) این رژیم رخ داد، باعث شد تا عضو کمیته امور خارجی و امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار بدهد که "بنیامین نتانیاهو" قصد دارد تا ناکامی خود را در تشکیل ائتلاف حکومتی با به آتش کشیدن منطقه جبران کند.