پايگاه خبري تحليلي «پارس»-وزیر خارجه عراق گفت: بسیاری از عناصر داعش از کشورهای دموکراتیک آمده‌اند و اگر به این کشورها بازگردند، خطر بزرگی برای آن ها به وجود خواهند آورد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، "ابراهیم جعفری" در کنفرانس خبری مشترک با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در تهران، خاطرنشان کرد: سفرم به ایران در چارچوب تحکیم روابط و تاکید بر مشترکات بین دو کشور صورت گرفته و مقابله با گروه داعش یکی از اهداف این سفر است.

جعفری با اشاره به این که همه عراقی ها برای مقابله با گروه داعش و تروریسم تلاش می کنند، افزود: ما موضع مرجعیت که همه را حول محور نیروهای مسلح عراق بسیج کرد، فراموش نمی کنیم.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد، داعش امروز همه کلیساها، بیمارستان ها، مدارس و هر جایی که بتواند را هدف قرار می دهد و باید برای جلوگیری از پیوستن جوانان به این گروه تلاش کنیم.

وی گفت: سیاست خارجی عراق بر اساس برقراری روابط دوجانبه بین بغداد و همه کشورهای جهان از جمله ایران، سوریه، ترکیه و اردن استوار است.

جعفری درباره کنفرانس بین المللی علیه خشونت، که تهران میزبان آن خواهد بود، تاکید کرد: کنفرانس تهران فرصتی برای بازگرداندن ذهن جوانان به حالت طبیعی است.

یادآور می شود کنفرانس بین‌المللی "جهان علیه خشونت و افراط‌ گرایی" 18 و 19 آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.