به گزارش پارس به نقل از مهر ، دیلی تلگراف نوشت: "بارک اوباما" با اشاره به اینکه حل موضوع نژادپرستی در آمریکا امری زمان بر است از معترضین خواست تا اعتراضات خود را با آرامش و بدون ایجاد آشوب پیگیری کنند.

اوباما در حالی این درخواست را مطرح کرد که شب گذشته نیز در نیویورک، واشنگتن، میامی، شیکاگو و کالیفرنیا در اعتراض به تبرئه دو پلیس سفید پوستی که در ماه های گذشته اقدام به قتل دو شهروند سفید پوست کرده بودند تجمعاتی انجام شد.

در اعتراضات روز شنبه در کالیفرنیا درگیری های نیز بین معترضین و نیروهای پلیس گزارش شده بود. شهرهای مختلف آمریکا از روز چهارشنبه هفته گذشته بار دیگر صحنه اعتراضات ضد نژاپرستی و خشونت پلیس هستند.

اعتراضات جدید پس از آن آغاز شد که هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک، یک افسر سفیدپوست پلیس را در جریات بازداشت منجر به مرگ یک شهروند سیاه‌پوست، بیگناه تشخیص داد.

تظاهرات اولیه در ۱۲ آذر ماه در نیویورک آغاز شد و به سرعت به فیلادلفیا، واشنگتن و اوکلند کشیده شد.

این برای دومین بار ظرف یک ماه اخیر است که سیستم قضایی آمریکا پلیس های عامل قتل شهروندان سیاه پوست این کشور را بیگناه تشخیص می دهد. در ماه گذشته هیئت منصفه میسوری رای به بیگناهی قاتل "مایکل براون" داد که همین امر موجب به راه افتادن اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی در شهرهای مختلف آمریکا شد.