به گزارش پارس به نقل از فارس؛ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در پیامی که در اجلاس سابان خوانده شد، تاکید کرد: اسرائیل به دولتی باثبات نیاز دارد امیدوارم که بتوانم در انتخابات به این موضوع تحقق بدهم.

بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی گفت که برهم خوردن نظم قدیمی در این کشورها این مسئله را برای سران آنها روشن کرد که اسرائیل دشمن آنها نیست.

نتانیاهو در خصوص رابطه رژیم صهیونیستی با دیگر کشورهای عربی گفت: من می‌خواهم که با فلسطینی‌ها هم مانند اعراب میانه‌رو، در صلح باشیم.

نخست‌وزیر صهیونیست‌ها افزود: اعراب میانه‌رویی که در همسایگی ما زندگی می‌کنند، می‌توانند از همکاری با اسرائیل، دستاوردهای زیادی داشته باشند که این مسئله به نوبه خود می‌تواند راه را به سوی صلح باز کند.

پس از حمله شهادت‌طلبان دو جوان فلسطینی به یک کنیسه، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این عملیات را محکوم کرد؛ نتانیاهو اما همان روز این اقدام را ناکافی توصیف کرد و امروز هم مجدداً به «عباس» تاخت و گفت: رهبران فلسطینی نه تنها در برابر افراط‌گرایی نمی‌ایستند بلکه به آن دامن هم می‌زنند.

نتانیاهو با اشاره به گفت‌وگوهای سازش که فعلاً با کارشکنی دولت خود وی به بن بست رسیده، گفت: برای صلح سه پایه وجود دارد، فهم متقابل، پایان دادن به همه ادعاها و حضور بلندمدت نیروهای امنیتی اسرائیل در اراضی فلسطینی‌ها است.

وی در توضیح حضور نیروهای امنیتی در اراضی فلسطینی‌ها گفت که برای رسیدن به صلح، باید حضور بلند مدت نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن، تضمین شود.

وی افزود: گفت‌وگوهای صلح به خاطر شهرک سازی متوقف نشد؛ این مذاکرات به آن دلیل پایان یافت که رهبر فلسطینی‌ها این چنین می‌خواست.

دور اخیر گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ در وین، محور بعدی سخنان نتانیاهو بود که وی در این خصوص گفت: «صدای واضح اسرائیل، مانع از رسیدن به توافق بد با ایران شد.»

صهیونیست‌ها می‌گویند توافقی که به ماندن سانتریفیوژهای ایرانی در خاک این کشور و حفظ توان ساخت بمب اتم برای تهران منجر شود، توافقی بد است.

نتانیاهو در انتها با اشاره به تمدید مهلت توافق میان ایران و ۱+۵ گفت: باید از زمان موجود برای افزایش فشارها بر ایران و از بین بردن توان هسته‌ای این کشور استفاده کنیم.