مولای متقیان، امیرمؤمنان علي علیه‌السلام: «کسی که دشمن ما را دوست بدارد، هرگز ما را دوست نداشته است. محبت و دوستی ما و دوستی با دشمن ما در یک قلب جمع نمی‌شود. خداوند در درون یک مرد دو قلب قرار نداده است که با یک قلب گروهی را دوست داشته باشد و با قلب دیگر دشمنان آنها را دوست داشته باشد.»۱

فجایع این روزهای جریان تکفیر در بسیاری کشورهای مسلمان، ‌یادآور کشتار ها و قتل‌عام‌های کم‌سابقه وهابیون در سال‌های گذشته نسبت به مسلمانان و به ویژه شیعیان عراق است. اگر دیروز شجره خبیث وهابیت با پشتیبانی پیدا و پنهان استعمار انگلیس سر بر آورد، ‌امروزه روز نیز استعمار غرب و صهیونیسم همان پشتیبانی و جهت‌دهی تکفیری‌ها را در دستور کار دارد.

به لحاط پیشینه تاریخی، ‌کارویژه و هنر اصلی استعمار انگلیس، ‌پرورش عوامل مزدور برای ایجاد فرقه‌های سیاسی و مذهبی میان مسلمانان بوده است و به موازات پدید آوردن وهابیت در بین اهل تسنّن، با حمایت مستمر از نهال بابیّت، فرقه دست ساخته بهائیت را در بین شیعیان ایران و مشابه آن را در پاکستان به بار نشاند.

بهائیت اما بر خلاف وهابیت به دلیل شدت آموزه‌های کفر و فسق آشکار،‌ توفیق چندانی برای گسترش و یارگیری نداشت و علیرغم ریشه دواندن در مراکز قدرت حکومت طاغوت و سرمایه سالاران مرفّه و خوشگذران ،‌ ریشه قابل توجهی میان توده‌های شیعه ایرانی نکرد و با طوفان انقلاب اسلامی شاخ و برگ آن در هم شکست و عمدتاً جلوه آشکار آن به «بیت‌العدل» در شهر حیفای اشغالگران قدس محدود و منحصر شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و رواج بازار دیانت و شریعت،‌لازم می‌نمود محافل پنهان فرقه سازی انگلیس دست به کار ایجاد جریان جدیدی شوند که با عبرت‌آموزی از کم‌توفیقی و شکست بهائیت،‌دارای دو وی‍ژگی منحصر جديد و کارآمد باشد.

نخست آن که کاملاً‌ ظواهر و صبغه‌ها و قالب‌های دینی را رعایت کند و دیگر آن که خود را میراث‌دار شعائر شیعی و ولایی و اهل‌بیتی جا بزند و در نتیجه تمام شعائر مذهبی را به نفع خود مصادره کند.

پر واضح است که با این دو ترفند حتی خمینی(ره) و خامنه‌ای باید مورد برائت و انزجار و اهانت قرار گیرند،‌ مطهری و آثار گرانسنگ او باید ضد اسلام و ضد شیعه قلمداد شود و همچون آیت‌الله بهجت(ره) باید مورد سبّ و دشنام و تهمت صوفیگری واقع شوند و ...

متقابلاً‌ هیچ کسی نباید به آمریکا و انگلیس نازکتر از گل بگوید بلکه باید در ظلّ عنایات و حمایت‌های بی‌دریغ آنها غنود و در آغوش کفر انگلیسی و آمریکایی جا خوش کرد و با امکانات مالی و رسانه‌ای آنها علیه بنیان‌های تشیع و انقلاب اسلامی فحاشی و لجن پراکنی و دروغ پردازی کرد‍‌. هم آوا و هم‌قدم با روباه پیر انگلیس- اما به نام دلسوزی اهل بیت(ع)- به آتش جنگ‌های مذهبی شیعه و سنی دامن زد؛‌ یعنی به نام اهل بیت و به کام دشمن اهل بیت! در وادی این وارونه کاری و نفاق جدید سخن بسیار است و طالب و جوینده بیشتر این وادی حتماً یابنده ، لکن ما را در مجال این مقال کفایت است.

***
روی سخن و مخاطب اصلی ما – پس از ذکر مقدمه یاد شده- با برادران خودی در هیئات و مجالس و محافل عزاداری سالار شهیدان و اهل بیت عصمت و طهارت سلام‌الله‌علیهم اجمعین است.

مجالس سوگ و عزای حسینی از آغاز ماه محرم تا کنون همچنان برپاست و اربعین شهادت آل‌الله و اصحاب در پیش ‍!

- به راستی چه کسی باور می‌کند ارادتمندان امام حسین(علیه‌السلام) در سال‌های اخیر پرشورترین و بزرگترین اجتماع تاریخ بشر در کربلا را رقم بزنند اما دشمنان یاد و راه امام حسین بی‌کار بنشینند چرا که مولای ما فرمود:«کسی که بخوابد(باید بداند که) دشمن او نخوابیده است.»۲

اما دشمن چگونه از ورای اقیانوس‌ها و از آن سوی کره زمین می‌خواهد در همایش بی‌بدیل اربعین فتنه و آن را مخدوش کند؟ پاسخ آن که دقیقاً توسط ایادی آگاه یا ناآگاه همان جریان خبیث مذكور.

خُب ، این یک عرصه بصیرت !

- واقعاً پررویی و وقاحت تا کجا؟ شبکه‌های «وُ.آ»و«بی.‌بی.‌سی» ‌فارسی در گفتگوی زنده تلوزیونی با عمله و اکره همان شیعه‌نماهای پرمدّعا و از زبان آنها برای ترویج و تبلیغ قمه‌زنی سنگ تمام می‌گذارند، اما همین شبکه‌ها در بخش‌هایی که برای غیر فارسي زبانان برنامه دارند ، عیناً‌ تصاویر و فیلم همین قمه‌زنی‌ها را در چشم آنان مضحکه و ریشخند می‌کنند.مبادا غیر مسلمانی تصوّر عقلانیت و درایت در مورد مسلمانان شیعه و شعائر دینی آنان داشته باشد. با این حساب کدام شیعه عزتمدار امیر‌المومنین و امام‌حسین علیهما‌السلام راضی می‌شود اولیاء و مقدسات دینی خود را ریشخند و مضحکه یانکی‌های گاوچران و انگلیسی‌های روباه‌ صفت کند؟!

- مسئله مهم دیگر در این میان، شیوه و محتوای برخی مجالس عزاداری است که مع‌الاسف به‌علت پاره‌ای غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها خسارات و زیان‌های جبران ناپذیری به اهداف مورد نظر پیامبر و ائمه معصومین علیهم‌السلام از اقامه محافل عزا ، وارد می‌کند.
بالاخره آن همه تأکید امامان علیهم‌السلام به شیعیان و ارادتمندان که «با اقامه عزا و ماتم امامان امر (امامت) ما را زنده کنید» در عزاداری‌های ما چقد بروز و ظهور دارد؟ این که اشک و عواطف و شور لازمه لاینفکّ مجالس عزاداری است و عزاداری بدون اشک و آه و سوز و گداز اصلاً عزاداری نیست حقیقتی است مسلّم و بدیهی، اما ادای حق ولایت و مصيبت امام حسین(ع) و آل رسول‌الله فقط تا همین مرحله است و اگر شور و گریه و سوز هدف نهایی باشد، امر امامت معصومین احیا می‌شود؟

متأسفانه وقتی در برخی مجالس عزا گریاندن هدف نهایی تلقی شود ، این خود سر آغاز افزودن مصیبت جدیدی بر مصائب اهل بیت رسول‌الله- صلی‌الله‌علیه‌وآله- خواهد شد. ورود کذب و باری به هر جهت و بی‌مبالاتی و خرافه و روضه‌های من‌درآوردی و بی‌پایه و اساس از طرف ذاکر و برداشت‌های غلط و اخلاق سوز و دیانت خراب کن و یا لااقل خنثی و بی‌تأثیر ، در اقامه امر امامت ، دقیقاً از دروازه همین تلقی نابجا از مجالس روضه و عزاست.

اگر تا دیروز و در دوران حکومت طاغوت به‌دلیل ضعف و کم‌محتوایی مجالس عزاداری ، جوجه‌کمونیست‌های ملحد و شرق‌گرا با طرح شبهه ، بعضاً جوانان هیئتی و مذهبی ما را در دانشگاه‌ها متزلزل و شکار می‌کردند،‌آیا در عصر حاکمیت نظام اسلامی سزاوار است یزید‌ها و شمرهای دوران، توسط ایادی شیعه‌نما و انگلیسی ساخته باز هم جوانان هیئات را شکار کنند و به راهی بکشانند که وهن و ریشخند دین و مذهب و تمسخر اولیاء‌اسلام در آن است؟!

چاره کار چیست ؟ باید روزنه‌های نفوذ و رخنه شیطان را کور کرد!

مگر کشور ما کشور امام‌زمان عجل‌الله‌تعالی فرجه نیست که هست ، پس همان امام حاضر و ناظر ( اما غایب از نظر) اصالت حقانیت راه شیعیان و پیروان را چنین تضمین کرده است: «من تضمین می‌کنم که هر یک از شیعیان تقوا پیشه کند از فتنه‌ها و ظلمت‌های گمراه کننده در امان باشد.»۳

همچنین تکمیل این ضمانت امام حاضر مهدی زهرا –علیهما السلام- فرمایش جدّ بزرگوار ایشان صادق آل محمد صلی‌الله علیهما است که بهترین ترجمان تقواست آنجا كه فرمود: «کسی که واعظی در قلب خودش و باز دارنده‌ای در نفس و راهنمایی روشنگر نداشته باشد،‌دشمنش بر او مسلط می‌شود»۴

راهکار برگرفته و مستفاد از دو تضمین و سخن امامان عصمت و طهارت علیهما السلام برای آنکه خدای ناکرده فرقه دست‌ساز انگلیس برگرده هیئات سوار نشود و بعکس هیئت‌ها محل پرورش خونخواه حسین علیه‌السلام و سرباز فدایی امام زمان عجل الله فرجه باشد ،‌ مشخصاً آن که ذاکران معتمد پیش‌کسوت و پیرغلام اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و پژوهشگران ارادتمند و ولایی معارف اهل بیت مشترکاً در نشستی برای تأمین دو هدف مذکور در قالب یک طرح جامع کشوری پیش‌قدم شوند. 
ومن‌الله‌التوفیق.

۱- امالی شیخ طوسی
۲- نهج البلاغه
۳- کتاب قبله در خورشید
۴- وسايل الشیعه-ج۱۵-ص۱۶۲