به گزارش پارس به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو برای دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که با نزدیک شدن این روز دانشجویان بی‌صبرانه منتظرند تا ببینند رئیس جمهور در کدام دانشگاه حاضر می‌شود تا بتوانند صحبت‌های خود را با وی در میان بگذارند.

چند روز پیش بر اساس اعلام معاون فرهنگی وزیر علوم، مشخص شد دکتر روحانی امسال نیز مانند سال گذشته برای سخنرانی به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌رود. چیزی که پیش از حضور رئیس جمهور در دانشگاه ایران موجبات دلخوری تشکل‌های دانشجویی را فراهم کرده، فرصتی است که به دانشجویان داده شده تا بتوانند با رئیس جمهور کشورشان صحبت کنند.

براساس اخبار موثق فقط به ۱۰ دانشجو فرصت سوال از رئیس جمهور داده شده آن هم در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه که براساس گفته‌های دانشجویان این فرصت حداقلی حتی زمان سلام و احوالپرسی راهم به نماینده تشکل‌های دانشجویی نمی‌دهد چه رسد به بیان مسائل و مشکلات و پیش کشیدن انتقادات و احیانا پیشنهادات مشفقانه!

روز دانشجو مطابق آنچه از نامش بر می‌آید مزین به نام دانشجو است لذا بهتر است تا در راستای اعتلای حرکت دانشجویان و اهمیت بیشتر به آنان به جای تریبون‌های یکطرفه فرصت بیشتری برای بیان حرف‌ها به آنان داده شود.

انتخاب دانشگاه از سوی رئیس جمهور برای سخنرانی نشانگر بذل توجه وی به سنگر علم و دانش است، اما آقای روحانی بهتر نبود برای ارج نهادن به مستمعین خود ضمن در اختیار قراردادن فرصت بیشتر به تشکل‌های دانشجویی به عنوان نماینده جمع عظیم قشر جوان علاوه بر استفاده از نظریات دانشجویان جوان و عمل به توصیه امیرالمومنین علی (ع)مبنی بر‌اینکه برای مشورت اول به جوانان مراجعه کنید، شکوه این روز را نیزبیش از پیش در اذهان دانشجویان ثبت و جاودان می نمودید؟