به گزارش پارس  به نقل از فارس، "شاهد خاقان عباسی" با اعلام خبر زمان پایان بکار خط لوله صلح، افزود: پاکستان اهمیت زیادی برای روابط خود با ایران قائل است و روابط دو کشور به اندازه‌ای عمیق است که هیچ دشمنی نمی‌تواند این روابط را بر هم بزند.

عباسی پس ا عنوان کرد، پاکستان برای حل بحران کمبود گاز راه‌های مختلفی را در پیش گرفته است و یکی از این مسیرها واردات گاز از ایران می‌باشد.

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان بیان کرد: حل بحران کمبود انرژی در اولویت کار دولت نواز شریف قرار دارد.

وی افزود: پاکستان از پروژه خط لوله صلح کنار نکشیده و در تلاش هستیم با تکمیل این پروژه مشکلات کمبود گاز در کشورمان را به حد‌اقل برسانیم اما دوستان ایرانی ما باید این موضوع را درک کنند که اسلام‌آباد برای ادامه مسیر خط لوله صلح با مشکلاتی مواجه است.

شاهد خاقان عباسی خاطر نشان کرد: ایران در هر مشکلی در کنار پاکستان بوده است بنابراین ملت و دولت پاکستان نه تنها برای روابط خود با این کشور ارزش قائل هستند بلکه از صمیم قلب به دوستان ایرانی خود احترام می‌گذارند.

عباسی تصریح کرد: روابط دوستانه ایران و پاکستان تضمین کننده امنیت پایدار در منطقه است.

وی افزود: هیچ کس نمی‌تواند روابط پاکستان و ایران به عنوان دو کشور اسلامی را نادیده بگیرد و در صدد تخریب روابط بین دو کشور باشد زیرا ما به دنبال عمیق‌تر کردن این روابط هستیم.