به گزارش پارس  به نقل از فارس،«جیمز کارویل» کارشناس شبکه خبری فاکس نیوز و استاد دانشگاه تولن واقع در نیو اورلئان طی تحلیلی که در نشریه «هیل»، رسانه ویژه مجلس آمریکا انتشار یافته است درباره « تاثرات توافق هسته‌ای با ایران در رویکردهای خارجی آمریکا» نوشت:اگر ایران و آمریکا به توافقی هسته‌ای برسند، آنگاه سیاست آمریکا دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد. این رویداد در صورت وقوع همانند جمله‌ای در وصف «مایک تایسون» مشت زن معروف آمریکایی است که در توصیف وی گفته شده بود که ضربات وی آنچنان دشوار هستند که دهان را از حالت طبیعی خارج می‌کند.

از دیدگاه نویسنده، وقوع این رویداد (توافق هسته‌ای) به طور اساسی تغییراتی را در مناظره‌های سیاسی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ایجاد خواهد کرد و قطعا این موضوع یکی از پر بحث‌ترین موارد در مناظره‌ها خواهد بود.

این کارشناس آمریکایی پیش بینی کرد که در صورت توافق هسته‌ای با ایران، آشکارا لابی اسرائیل،نومحافظه کاران و شاید عربستان سعودی و حزب تی‌پارتی در صف مخالفان قدرتمند این مهم قرار گیرند.

در انتهای این یادداشت نویسنده خاطر نشان ساخت هرگونه توافق هسته‌ای با ایران بی‌شک معامله‌ای دشوار از نقطه نظر دولت آمریکا خواهد بود به طوری که این مسئله باعث نبرد مخالفان توافق هسته‌ای در لابی یهودیان آمریکایی و نیز مخالفت قابل پیش‌بینی محافظه کاران با این مسئله خواهد شد اما تاثیر توافق هسته‌ای بر سیاست خارجی و مناظره‌های سیاسی آمریکا عظیم خواهند بود.