به گزارش پارس، جهان نوشت: شب گذشته برنامه متن و حاشیه به ماجرای عجیب انتشار یک ضمیمه سیاسی از سوی آموزش و پرورش در قالب ماهنامه "تربیت" پرداخت که این روزها خبرساز شده است.

این نشریه در شماره دوم خود هم به بهانه بزرگداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله مهدوی کنی (ره) پیام سیدمحمد خاتمی اشاره می‌کند و در مقالاتی دیگر نظیر «در سوگ حجت الاسلام دعاگو» یا «تحرک احزاب برای انتخابات» یا «حاشیه های یک سفر» تلاش می کند به نوعی از سردمداران فتنه نام بردده و تلاش مذبوحانه‌ای در جهت اعاده حیثیت از آنان می‌نماید.

به گزارش جهان، حمیدرضا کفاش معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش به روی خط برنامه آمد و در پاسخ به وحید ایمانی مجری این برنامه گفت: این مجله ارگان پرورشی این وزارت از اول انقلاب بوده و از بیست سال پیش نیز ضمیمه سیاسی داشته است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره جناحی بودن این مجله وابسته به دولت مدعی شد: این ضمیمه جناحی نیست و به انقلاب و تبیین اهداف ؟ان اختصاص دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به این سوال که چرا این مجلسه سعی کرده در قالب پرداختن به شخصیت مرحوم دعاگو، یکی از سران فتنه را تطهیر کند، گفت: ما زندگی ایشان و مواضعشان را در برابر دولت‌ها مختلف بیان کرده ایم و چون ایشان در دوره‌ای معاون وزارت آموزش و پرورش بودند یادی از ایشان هم شده است.

کفاش در پاسخ به چرایی تلاش این مجله برای تطهیر یکی از سران فتنه نیز اینگونه توضیح داده که "ما نسبت به روسای جمهور پس از انقلاب نقد داریم و از وی نیز اسم می‌بریم و نقاط قوت و ضعف وی را بیان می‌کنیم. لذا با نقد عملکرد دولت‌ها قصد تطهیر مطرح نیست!"

tarbyat

گفتنی است ماهنامه «تربیت» که سال‌هاست به مسائل تربیتی دانش آموزان و مدارس می‌پردازد و تحت نظر معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود؛ در تازه‌ترین شماره خود علاوه بر ۵۰ صفحه همیشگی ضمیمه سیاسی ۱۰۰ صفحه ای نیز به همراه داشت!

به گزارش جهان، محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز چندی پیش، در مقاله ای درباره این نشریه نوشته بود: نشریه تربیت سیاسی، وابسته به معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش پس از سال ها توقف اخیرا شماره های جدید خود را انتشار داده است و علی رغم آنکه مقام معظم رهبری در دیدار اردیبهشت ماه سال جاری به مسئولان این وزارتخانه هشدار اکید دادند که فعالیت های حزبی و سیاسی برای آموزش و پرورش «سم» است، در نخستین شماره نشریه تربیت سیاسی، شاهد هستیم که تکیه اصلی بر دامن زدن به اختلاف دیدگاه ها بین قوای سه گانه و نهادها و نمایش آنها به عنوان چالش های سیاسی نظام است و از آن جمله مقالاتی است در ارتباط با اختلاف دیدگاه برخی دولتمردان با صداوسیما یا انتقاد به قوه قضائیه یا نقد عملکرد مجلس شورای اسلامی در زمینه استیضاح وزیر علوم و همچنین مطلبی در معرفی و تبلیغ یکی از تشکل های جدید اصلاح طلب!