به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در افتتاحیه دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی که در هتل آزادی تهران برگزار شد، تصریح کرد: امروز اقدامات خشونت بار گروه تروریستی داعش علیه مسلمانان شیعی و سنی و نیز پیروان دیگر ادیان و قومیت‌ها، جهان انسانی را آزرده است و سوءاستفاده آنها از رسانه‌ها و فن‌آوریهای مدرن اطلاعاتی برای تبلیغ و توجیه اقدامات غیرانسانی خود، مسئولیتهای ما را در این حوزه مضاعف کرده است.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تلاشهای گسترده و متنوع برخی رسانه‌های غربی برای پیشبرد هرچه بیشتر پروژه اسلام هراسی، خاطرنشان کرد: اقدامات خشونت باری که گروههای تروریستی تحت لوای اسلام مرتکب می شوند بصورت گسترده توسط این رسانه‌ها در جهت تقویت اسلام هراسی منتشر شده و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
 
جهانگیری گفت: ادامه شکاف عمیق اطلاع رسانی در حوزه رسانه‌های دیجیتال و سلطه رسانه‌های غربی در زمینه‌های مختلف نیز اسلام هراسی را تقویت می کند و جهان اسلام بایستی برای کاهش شکاف رسانه‌ای و اطلاعاتی در بهره برداری فزاینده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی، بسیار مبتکرانه، متحد و پیشرو عمل کند.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه خشونت گرایان و تروریست‌ها تصویری وارونه از اسلام ارائه می‌کنند، تصریح کرد: آنها حتی توانسته اند با دستیابی به آخرین فناوریهای اطلاع رسانی، «خشونت و افراطی‌گری» را رسانه‌ای کنند و با رژیم صهیونیستی و افراطیگرایان غربی هم صدا شوند و به «اسلام هراسی» در جهان کنونی دامن بزنند.
 
جهانگیری تاکید کرد: بر مسلمانان است که برای خلق جهانی عاری از خشونت و افراط فراتر از هرگونه تفاوت مذهبی، زبانی، ملی و قومی تلاش کنند و «جهان اسلام عاری از خشونت و افراط» لازمه ورود به این جهان است.
 
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های موثر و راهبردی رسانه ها به منظور زدودن سوء تعبیرها و ارائه تصویری صحیح از اسلام و ارزش‌ها و اصول متعالی آن، بایستی به خوبی مورد بهره برداری قرار گیرد، افزود: ما به عنوان بخش مهمی از خانواده بین المللی از یکسو دارای توانمندی های چشمگیر مادی و معنوی هستیم و از سوی دیگر با تهدیدها و مخاطرات جدیدی در این عصر رو به رو شده ایم که مسئولیت مشترک ما یافتن پاسخ های تازه به مسایل تازه است.
 
معاون اول رئیس‌جمهور از فقدان دسترسی به اطلاعات و دانش به عنوان عاملی برای حاشیه نشینی و محرومیت جوامع اسلامی و مانع مشارکت آنها در فرایند تصمیم گیری و توسعه یاد کرد و گفت: همه ما باید نگران افزایش نابرابریها در توسعه زیرساختها و دسترسی و استفاده از فناوریهای ارتباطات و رسانه های جدید باشیم.
 
جهانگیری ادامه داد: باید هدف ما تبدیل شکافهای دیجیتالی و رسانه ای به فرصتهای دیجیتالی و رسانهای از طریق همبستگیهای دیجیتالی و رسانه ای باشد.
 
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی با الهام از اهداف عالیه خود که مبتنی بر تحکیم وحدت، وفاق و همبستگی میان کشورهای اسلامی و مسلمین جهان است، میتواند نقش مهم و شایسته‌ای در پاسخ به چالشهای فعلی ایفا نماید.
 
وی با بیان اینکه انتظار می‌رود سازمان فعالانه تر از گذشته نگرانیها و منافع امت اسلامی را در سطح بین المللی مطرح و دنبال نماید افزود: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از اعضای فعال سازمان، در همکاری با سایر اعضا، متعهد به کمک در این اقدام مهم است.