پايگاه خبري تحليلي «پارس»- برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که به سبب بحران کمبود موجودی، ناچار خواهد شد طرح سهمیه غذایی یک میلیون و هفتصد هزار آواره سوری را به حال تعلیق دربیاورد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، برنامه جهانی غذا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: پناهندگان فقیر سوری در اردن، ترکیه، لبنان، عراق و مصر به مبلغی که برنامه جهانی غذا برای خرید مواد غذایی به آن ها می داد وابسته هستند و بدون این سهمیه بسیاری از خانواده ها گرسنه خواهند ماند. از آن گذشته، با توجه به فرارسیدن فصل زمستان سرنوشت این خانواده ها در سرمای گزندۀ هوا بسیار وخیم خواهد بود.

"ارتارین کازین" مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، در پیامی خطاب به کشورهای کمک کننده گفت: تعلیق کمک های غذایی برنامه جهانی غذا، سلامت جانی آوارگان را به خطر می اندازد و امکان دارد که این مساله به تنش، بی ثباتی و ناامنی بیشتر در کشورهای همسایه سوریه بینجامد.

وی با تاکید بر این که قطع کمک ها برای برخی خانواده ها فاجعه بار خواهد بود، به وضع آوارگان سوری در لبنان و اردن اشاره کرد و گفت: بچه های آوارگان سوری که در این کشورها به سر می برند، پابرهنه هستند و حتی لباس مناسب ندارند. بسیاری از چادرهای آوارگان غرق گل و لای هستند و اوضاع بهداشتی آوارگان با خطر مواجه است.

کازین با تاکید بر این که کشورهای کمک کننده هنوز بسیاری از تعهداتی که به برنامه جهانی غذا دارند را انجام نداده اند به نیاز شدید مادی شدید این نهاد بین المللی اشاره کرد و گفت: برنامه جهانی غذا برای حمایت از آوارگان سوری در کشورهای همسایه در مدت ماه دسامبر به 64 میلیون دلار کمک فوری نیازمند است و به محض دریافت این مبلغ کمک های خود با آوارگان سوری را از سر خواهد گرفت.

"مهند هادی" دبیر سوریه در واحد کمک های اورژانسی منطقه ای در نهاد برنامه جهانی غذا نیز گفت: ما از پیامدهای کاهش کمک ها به آوارگان، نگرانیم و نگرانی ما هم برای آوارگان است هم برای کشورهایی که به آن اه پناه داده اند به ویژه که این کشورها در طول مدت بحران سوریه، بار سنگین این آوارگان را به دوش کشیده اند.