به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سومین نشست کمیته راهبردی و مشورت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به ریاست معاونین وزرای خارجه دو کشور به منظور بررسی و گفتگو پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه, همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و آخرین تحولات منطقه در مسقط تشکیل گردید.
 
در این نشست امیرعبداللهیان معاون وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به روابط ممتاز دو کشور و با آرزوی سلامتی برای سلطان قابوس، استمرار رایزنی و مشورت با عمان را که از دیدگاه‌های واقع بینانه، متوازن و منطقی برخوردار است و می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ثبات و امنیت منطقه داشته باشد را مورد تاکید قرار داد. معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با اشاره به تهدیدهای مشترک علیه کشورهای منطقه از جمله تروریسم، اقدامات مخرب داعش و افراط گرایی، بر افزایش رایزنی و همکاری‌های امنیتی و دفاعی تهران و مسقط و کشورهای منطقه تاکید کرد.
 
وی با اشاره به اقدامات ناکارآمد آمریکا و ائتلاف علیه داعش، اضافه نمود که بیگانگان صرفا منافع خود را دنبال می‌کنند و أهل منطقه با باور بر همکاری صادقانه و واقعی منطقه‌ای صادقانه و واقعی منطقه‌ای می‌توانند به تحقق پیشرفت، ثبات و امنیت منطقه امیدوار باشند.
 
احمد الحارثی معاون سیاسی وزارت خارجه سلطنت عمان نیز ضمن اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تشکیل منظم کمیته‌های مشترک بین دو کشور و بویژه کمیته مشترک راهبردی نشان از اهتمام و اراده مقامات عالیه دو کشور برای توسعه و تحکیم همه جانبه روابط دارد. الحارثی اضافه کرد سلطنت عمان جایگاه ویژه‌ای را برای جمهوری اسلامی قائل است و نقش مهم منطقه‌ای ایران را غیرقابل إنکار می‌دانیم، بر همین اساس گسترش همکاری‌های همه جانبه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
 
معاون سیاسی وزارت خارجه عمان با اشاره به روند رو به افزایش ناامنی حاصل از اقدامات تروریستی از جمله داعش در منطقه برضرورت افزایش همکاری‌ها و رایزنی‌ها بین تمامی کشورهای منطقه و از جمله اسلامی ایران تاکید نمود. طرفین در این نشست اخرین تحولات منطقه از جمله یمن, بحرین, عراق، مصر و سوریه را مورد گفتگو قرار داده و استمرار رابزنی و مشورت برای نزدیکی بیشتر دیدگاه‌ها را ضروری دانستند.
 
حسین امیرعبداللهیان روز گذشته برای دیدار با مقامات عمانی راهی مسقط شد.