به گزارش پاذس به نقل از دانا، با پیگیری اخبار این رسانه‌ها چنین تصور می‌شود که نامبرده یک وبلاگ‌نویس فعال در عرصه فضای مجازی و همچنین عکاس بوده و به طور سهوی به مقدسات توهین کرده و در دادگاه متهم به اعدام شده است.
سایت‌های معاند و به اصطلاح حقوق بشری با انتشار عکس‌هایی از خانواده متهم یاد شده سعی در تحریک احساسات دارند. دویچه وله در این راستا نوشته است؛ دیوان عالی کشور حکم اعدام ]ع[، عکاس و فعال شبکه اجتماعی فیس‌بوک را که به اتهام «سب‌النبی» محکوم به مرگ شده تأیید کرده است.
اما ماجرای واقعی این فرد از آنجا آغاز می‌شود که وی- که صفحاتی در فضای مجازی و دارای یک وبلاگ نیز هست- با شکایت خصوصی راهی دادگاه می‌شود؛ این در حالی است که برای مسائلی همچون توهین به پیامبر و ارتداد نیازی به شکایت خصوصی نیست و دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شود. به گزارش دانا جرم اصلی این فرد، تجاوز به عنف است.
پیش از این نیز رسانه‌های بیگانه و ضد نظام با ورود به پرونده‌هایی از این دست به دنبال پیش بردن اهداف خود از این طریق بودند؛ نمونه روشن این موضوع را می‌توان در جریان پرونده م-الف که به بهانه کلاس‌های آموزشی تجاوز به عنف کرده بود مشاهده کرد.