پايگاه خبري تحليلي «پارس»- پزشکان شهرهای محاصره شدۀ و شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه، زخمی ها را با قطع عضو، درمان می کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، شهرهای نبل و الزهراء در سوریه، 60 هزار نفر جمعیت دارند؛ و ساکنان این شهرها از حدود دو سال پیش تحت محاصره گروه های تکفیری هستند.

ساکنان این شهرها، با ارسال پیام های درخواست کمک، تاکید کردند که اوضاع در بیمارستان های میدانی این شهرها بسیار وخیم است و برخی از بیماران باید به بیمارستان های مجهزتری در حلب منتقل شوند.

"محمد" یکی از جوانان نبل و الزهرا در توصیف اوضاع گفت: کمبود، در بیمارستان های این شهرها بیداد می کند، در بسیاری از موارد پزشکان برای درمان زخمی ها به قطع عضو روی می آورند، در حالی که اگر امکانات داشتیم نیازی به قطع عضو نبود.

مردم تحت محاصره این شهرها قادر به ترک آن ها نیستند و تنها مسیری که از طریق روستاهای کردنشین برای خروج از این شهرها مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر این که بسیار پرهزینه است در معرض آدم ربایی قرار دارد.

هزینه خروج از این دو شهر، گاهی تا 500 دلار می رسد و در عین حال در مرزهای سوریه و ترکیه بدرفتاری های مرزداران ترکیه در انتظار آوارگان سوری است.

"حسن" یکی از ساکنان نبل و الزهراء با تاکید بر این که شماری از جوانان شهر، در قالب کمیته های دفاع مردمی، در برابر عناصر تکفیری مقاومت می کنند، گفت: جوانانِ ما 5 روز است که فرصت خواب پیدا نکرده اند، آن ها تاکنون دو تانک را منهدم کرده اند.

وی افزود: فاصله ما با آن ها 1500 متر است و آن ها با ساده ترین گلوله های خمپاره نیز قادرند مرکز شهر را هدف قرار دهند. آن ها از کپسول های گاز، گلوله های خمپاره، موشک ها، تانک ها و کاتیوشا برای هدف قرار دادن شهرهای نبل و الزهرا استفاده می کنند.

گرانی در این شهرها بیداد می کند، تا جایی که قیمت یک کپسول گاز به 50 دلار رسیده است.

به گفته حسن، تروریستها کمک هایی را که سازمان ملل برای این شهر فرستاده بودند سرقت کردند.

خانه های این شهر پناهگاه ندارند، کسانی که در خانه های خود زیرزمین دارند به زیرزمین ها پناه می برند و مردم طبقات بالا به طبقات پایین تر می روند و بقیه منتظر سرنوشت می مانند.

تقریبا دو سال است که مردم این دو شهر ناچارند در خانه ها پناه بگیرند و مغازه بسته اند و این به آن معنی است که زندگی طبیعی در این دو شهر، کاملا متوقف شده است.