چی فکر می کردیم؟ چی شد!

با تمدید 7 ماهه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 جنبه هائی از حواشی این مذاکرات حالت کمیک پیدا کرده!

همین 3 ماه پیش بود که دکتر ظریف در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با ترساندن طرف آمریکائی از ناحیه  احتمال بازگشت جناح رقیب ایشان به قدرت در ایران  از ایشان (آمریکائی ها) تقاضای پوئن در مذاکرات کرد تا بدانوسیله و با خرج کردن آن پوئن در افکار عمومی ایران بتوانند انتخابات پیش روی مجلس را با تضمین بالا ببرند و به تعبیری دیگر مانع از پیروزی «رقیب مخالف مذاکره» در آن انتخابات شوند!

طنز ماجرا آنجا بود که طرف آمریکائی اهدای پوئن خود را در کرشمه «آیا بدم!؟ آیا ندم!؟» معطل گذاشته بود و زمانی به خود آمد که جناب اوباما و کری و تیم مذاکره کننده خودشان نتیجه انتخابات کنگره را به جمهوریخواهان مخالف مذاکره با ایران باختند!

آقا قرار بود پوئن بده تا تندروها در ایران به قدرت نرسند! حالا با پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات کنگره حیران مانده چگونه خودشان از کل بازی حذف نشوند!

پرده دیدنی ماجرا آنجاست که طی 7 ماه تمدید شده، تیم مذاکره کننده آمریکائی در موقعیتی باید کماکان از موضع پر روئی و مقتدرانه بر سر میز مذاکره با ایران بنشیند که تا ماه ژانویه «کنگره برخوردار از اکثریت جمهوریخواهان» نیز خود را با اقتدار کلیپس به مذاکراتی می کند که از اساس با آن مخالف اند!

بر این اساس قابل فهم خواهد بود اگر اوباما این روزها در خلوت خود در کاخ سفید زیر لب نجوا کند:

چی فکر می کردیم!؟ و چی شد!؟