به گزارش پارس به نقل از العالم: شهروندی عراقی به نام " تحسین " که روزی زن و دو بچه سه و چهار ساله داشت و در روستای شنکال استان نینوا عراق زندگی می کرد، هم اکنون خانواده اش را به علت جنایات داعش از دست داده است و نیروهای پیشمرگه از روستای محل تولدش برای دفاع حملات داعش محافظت میکنند.


روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت: نزدیک به 200 هزار ایزدی با پیشروی داعش در شهر موصل استان نینوا؛ از محل زندگی خود فرار کردند و هزاران نفر از آنها کشته شدند و ده ها زن نیز برای بردگی اسیر شدند.

دیلی میل به نقل از تحسین می نویسد: هنگام نزدیک شدن داعش به روستای شنگال با خانواده ام تماس گرفتم تا روستا را فوراً ترک کنند و آنها در مسیر حرکت خود به سوی منطقه کوهستانی سنجار گرفتار نیروهای داعش شدند و همگی کشته شدند .

تحسین با چشمانی پر از اشک می افزاید: نیروهای داعش برادر بزرگم ، پدر و مادر ، همسر و دو کودک خردسالم را کشتند و از آنها فقط یک عکس برایم باقی مانده است .
تحسین می گوید : داعش وحشی است، و هیچ اهمیتی برای ارزش های دینی و انسانی قائل نیست و حیوانات مهربان تر از داعشی ها هستند .
دیلی میل همچنین از دختر بچه ای هشت ساله به نام آزین نیز می نویسد.
آزین در شهر زوهار زندگی می کند و پدر و مادرش در حمله تروریست ها به روستایش اسیر شدند و این دختر بچه برای نجات جان خود مجبور شد هفت روز با پای پیاده فرار کند .

آزین می گوید: پدر و مادرم در سنجار اسیر شدند و من فرار کردم و خبری از سرنوشت آنها ندارم .
" ریزال " مادر بزرگ آزین نیز می گوید : ما شب و روز راه می رفتیم . بسیاری از مردان روستای ما کشته شدند و بسیاری از زنان اسیر شدند و برخی از کودکان به علت گرمای زیاد که گاه به 50 درجه می رسید ، جان خود را از دست دادند.

دیلی میل می نویسد : ایزدی هایی که در اردوگاه آوارگان " لالش " نزدیک روستای شنگال زندگی می کنند ، از سرما رنج می برند و برخی بیمار شده اند و هیچ چیزی ندارند زیرا همه چیز خود را گذاشته و فرار کرده اند .

یکی از زنان ایزدی که از چنگال داعش جان به در برده است ، می گوید : نیروهای داعش حتی سر کودکان شیرخوار را نیز می بریدند .