به گزارش پارس  به نقل از ایرنا؛ حسین دهقانی که روز دوشنبه سوم آذر به مناسبت روز جهانی همبستگی جهانی با مردم فلسطین به نمایندگی از جنبش عدم تعهد سخنرانی می کرد، اظهار داشت: مساله فلسطین اکنون بیش از ۶۶ سال است که در دستور کار سازمان ملل قرار دارد و هنوز مردم فلسطین کمترین امیدی به تحقق آرمان ها و تعیین سرنوشت خود ندارند.

وی افزود: با وجود مشارکت این مردم در تلاش های صلح دوستانه، بحران فلسطین به دلیل تداوم عملکردها و سیاست های غیرقانونی رژیم اشغالگر، نسبت به گذشته حتی وخامت بیشتری پیدا کرده است.

نماینده کشورمان در سازمان ملل تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با استفاده از پیشرفته ترین سلاح ها و در جنگی نابرابر در تابستان گذشته و در ماه مبارک رمضان به غزه حمله کرد که در اثر این حملات ددمنشانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ زن و کودک فلسطینی کشته و افزون بر ۱۱ هزار نفر از ساکنان این منطقه مجروح شدند.

وی در ادامه بار دیگر تاکید کرد که جنبش عدم تعهد تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را در سراسر سرزمین های اشغالی و حملات مرگبار این رژیم علیه مردم غزه در ماه های تیر و مرداد مجددا محکوم می کند.

دهقانی تصمیم اخیر این رژیم اشغالگر را به ساختن هزاران واحد مسکونی در سرزمین های اشغالی که به رغم درخواست های بین المللی مبنی بر توقف این گونه شهرک سازی ها صورت می گیرد محکوم کرد.

وی افزود، جنبش عدم تعهد خواستار اقدام عاجل جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت برای وادار ساختن رژیم صهیونیستی به توقف کامل فعالیت های غیرقانونی در سرزمین های اشغالی از جمله قدس شرقی و احترام به موازین بین المللی حقوق بشر و کنوانسیون چهارم ژنو است.

سفیر کشورمان در سازمان ملل گفت: جنبش عدم تعهد نگرانی عمیق خود را نسبت به اعمال غیرقانونی این رژیم که با هدف تغییر ترکیب جمعیتی، وضعیت حقوقی و جغرافیایی سرزمین های اشغالی فلسطینی و الحاق و غصب بخش بیشتری از اراضی فلسطینی صورت می گیرد، ابراز داشته و اقدامات تحریک آمیز افراطی های صهیونیست در اماکن مذهبی، به ویژه مسجدالاقصی در روزها و هفته های اخیر را که موجب وخیم تر شدن اوضاع شده است، محکوم می کند.

دهقانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درمقام ریاست جنبش عدم تعهد، در ۱۳ مرداد ماه سال جاری نشست کمیته جنبش عدم تعهد در خصوص فلسطین را در تهران برگزار کرد که علاوه بر اعضای کمیته، شمار زیادی از نمایندگان سایر کشورها نیز در آن شرکت کردند.

وی افزود: در بیانیه پایانی این کمیته، جنبش عدم تعهد خواستار تحقیقات جامعه بین الملل و دادگاه لاهه در خصوص جنایت های اسرائیل شد.

وی گفت: در این رابطه جنبش عدم تعهد از تشکیل یک کمیته تحقیق بین المللی مستقل که به پیروی از قطعنامه شماره S-۲۱/۱ شورای حقوق بشر سازمان ملل تشکیل شد، حمایت می کند.