به گزارش پارس تسنیم نوشت:جروزالم پست در گزارشی از احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران در پایان مذاکرات هسته‌ای میان تهران و گروه ۱+۵ و عدم رضایت این رژیم از نتایج توافق احتمالی خبر داد.

درصورتی که توافق احتمالی میان ایران و غرب مطابق با نظر اسرائیل نباشد این احتمال وجود دارد که مقامات این رژیم استفاده از گزینه نظامی را در دستور کار قرار دهد.

این روزنامه اسرائیلی به نقل از یکی از مقامات تل‌آویو گفت: پیشنهادات فعلی ادامه بحران را ضمانت کرده و انزوای اسرائیل را به همراه خواهد داشت که تنها راه منطقی خروج از آن استفاده از گزینه نظامی علیه ایران خواهد بود.

پیشنهادات فعلی برنامه هسته‌ای ایران را به مدت 10 سال محدود خواهد ساخت. طبق توافق ایران باید تولیدات هسته‌ای خود را برای تبدیل به فرآورده‌هایی با قابلیت کاربرد صرفا صلح‌آمیز به روسیه تحویل داده و اجازه بازرسی‌های سخت‌گیرانه برای بازرسان آژانس را صادر کند.

اما اسرائیل نسبت به این پیشنهادات موضع محتاطانه‌ای اتخاذ کرده است زیرا به اعتقاد یکی از مقامات اطلاعاتی این رژیم سازمان‌های جاسوسی اسرائیل اطلاعات کاملی درباره ایران ندارند.

این مقام اسرائیلی گفت: روش بازرسی‌ها مسلما کامل نیست. این روش درمورد کره شمالی جوابگو نبوده و در مورد ایران نیز نخواهد بود. ایران سالهاست که توضیح مناسبی درباره فعالیتهای گذشته خود به آژانس ارائه نداده است.

بر اساس اظهارات این مقام اطلاعاتی اسرائیل مهمترین نگرانی تل‌آویو از دست رفتن زمان لازم برای واکنش است. وی دراین باره گفت: شما زیرساختها را به طور کامل از کار نیانداخته‌اید، بلکه اصولا محدودیتهایی را بر این کشور اعمال کرده‌اید که تصور می‌کنید توسط بازرسان و سازمان‌های اطلاعاتی زیر نظر قرار دارد. آنگاه پس از اتمام این دوره، ایران اصولا قادر به انجام هر کاری خواهد بود که قصد آن را داشته باشد.