به گزارش پارس به نقل از فارس، منابع محلی و عشایری در استان نینوای عراق خبر دادند که یک گور جمعی حاوی اجساد بیش از هشتاد تن از جمله شماری از افسران ارتش عراق و اساتید دانشگاهی یافت شده است.

«ذنون الصواف»، یکی از شیوخ عشایر نینوا به خبرنگار فارس گفت: عشایر و اهالی شهر کوچک القیاره یک گور جمعی را در حومه این شهر یافتند که اجساد حدود هشتاد تن از جمله چند افسر امنیتی و اساتید دانشگاهی در آن بوده که بدست تروریست‌های داعش کشته شده بودند.

وی با اشاره به اینکه همه اجساد تکه تکه یا سر بریده شده بود، گفت:با توجه به متلاشی شدن اجساد شناسایی آنها کار دشواری است.

الصواف گفت: احتمال وجود دیگر گورهای جمعی در نینوا وجود دارد زیرا داعش ده‌ها تن از غیرنظامیان و نیروهای پلیس و ارتش را در جریان یورش خود به این استان قتل عام کرد و برای اینکه شناسایی نشوند اجساد آنها را در گورهای جمعی دفن کرده است.

از سوی دیگر سروان «عبدالحسین علی»، یکی از افسران بسیج مردمی در بیجی در شمال استان صلاح الدین گفت: گروه تروریستی داعش به خاطر اینکه دنیا از جنایاتش در حق غیرنظامیان باخبر نشود و تصویربرداری هم از اجساد کشته‌ها صورت نگیرد سر آنهایی را که کشته بود از تنشان جدا می‌کرد و هر کدام را در جایی جدای از یکدیگر دفن می‌کرد.

وی تاکید کرد: داعش تلفات سنگین مالی و جانی در بیجی برجای گذاشت اما ما به مبارزات خود علیه این گروه تروریستی ادامه می‌دهیم و فتوای آیت الله سیستانی مرجع شیعیان در عراق هم نقش بزرگی در نابودی ریشه این عناصر تروریستی داشت که از خارج از مرزها آمده اند.