به گزارش پارس به نقل از فارس، مقامات ترکیه و آمریکا امروز شنبه بر سر آموزش نظامی ۲ هزار «شورشی معتدل سوری» در ۱۵۰ کیلومتری جنوب آنکارا موافقت کردند.

بر اساس گزارش روزنامه حریت، این شورشیان مسلح از اعضای ارتش آزاد خواهند بود و زیر نظر افسران ترکیه و آمریکا از اوایل زمستان به تمرین و یادگیری فنون رزم خواهند پرداخت.

ارتش آزاد اولین گروهی بود که از دل اعتراضات مدنی و تظاهرات خیابانی مردم سوریه، دست به سلاح برد و آینده‌ای خونین را برای سوریه رقم زد؛ پس از ظهور جبهه النصره، روند شکست و عقب‌نشینی‌های ارتش آزاد از مناطق تحت کنترل خود آغاز شد و با روی کار آمدن داعش در این کشور، اکنون ارتش آزاد مناطقی بسیار محدود را در سوریه در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که هزینه دوره‌های آموزشی و سلاح‌های لازم توسط ارتش آمریکا فراهم شود؛ این توافق پس از ۳ دور مذاکره میان مقامات دو کشور در آنکارا حاصل شده است.

آمریکایی‌ها البته در این مذاکرات البته بر سر آموزش اعضای شاخه سوری حزب کارگران کردستان به نتیجه ای نرسیده‌اند؛ اعضای این سازمان در شهر عین‌العرب و اطراف اربیل به جنگ با داعش مشغول‌اند.

حزب کارگران کردستان از سال ۱۹۸۴ در مناطق جنوبی و شرقی ترکیه با ارتش این کشور درگیری مسلحانه دارد و توسط بسیاری از کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود؛ آمریکا هم قبلاً این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده بود.