آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (CIA) اخیراً به مناسبت سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، مجموعه‌ای از ایرادات وارده به فیلم «آرگو» را منتشر کرد و بر نادرستی آن تخیلات اذعان داشت از جمله تعقیب و گریز بین نیروهای امنیتی ایران و آمریکایی‌ها در فرودگاه مهرآباد تهران‌.

اینجا ـ http://bit.ly/113AoXg

هر چند CIA برخی از دروغ ها و ایرادات موجود در فیلم آرگو را اصلاح کرده اما با توجه به آنکه CIA در این اصلاحیه هیچ توضیح یا اصلاحی در مورد یک قسمت معنادار و مهم از فیلم ارائه نکرده. لذا فرض را باید بر این گذاشت که یا آن صحنه واقعیت داشته که اثبات صحت آن بر عهده دانشجویان اشغال کننده سفارت است و یا آنکه این صحنه هم محصول برون ریخت ذات و سرشت متفرعنانه اصحاب هالیوود بنمایندگی از دولتمردان متفرعن ایالات متحده است.

چه صحنه مزبور واقعیت داشته باشد و چه محصول تخیلات عوامل و دست اندرکاران فیلم باشد در نهایت چنین رویدادی موید خوی شیطانی دولتمردان آمریکائی است.

صحنه مورد بحث ناظر بر زمانی است که دانشجویان موفق به ورود به ساختمان سفارت شدند و در آنجا یکی از دانشجویان مواجه با پوستر بنیان گذار انقلاب شد که در داخل سفارت به دیوار نصب شده و اعضا سفارت از آن به عنوان صفحه پرتاب «دارت» استفاده می کردند و دیپلمات های آمریکائی محتملاً اوقات فراغت خود را بمنظور تمدد اعصاب با پرتاب دارت به تمثال معظم اله سپری می کرده اند!

یعنی سفارت خانه ای که نفس وجودش در کشور میزبان بمعنای برسمیت شناختن حکومت مستقر و بالتبع برسمیت شناختن و احترام قائل شدن برای بالاترین مقام حکوکتی آن کشور است حسب اهتمام و اصرار سازندگان آرگو و حسب سکوت حاکی از تائید CIA نسبت به این صحنه، دیپلمات های آمریکائی برخلاف همه پروتکل های رسمی و تشریفاتی حاکم در آداب کنسولی و در بی شرمی کامل و در موقعیتی که بنیان گذار جمهوری اسلامی در بالاترین سطح محبوبیت و مشروعیت بین جمیع رهبران جهان قرار داشته آمریکائیان از موضعی متفرعنانه چنان رفتاری را با تمثال بنیان گذار جمهوری اسلامی در سفارتخانه شان در تهران داشته اند!

بر این اساس می توان و باید بابت هوشمندی و شهامت و کبرستیزی فاتحان جاسوسخانه آمریکا کماکان دست مریزاد گفت!