به گزارش پارس ،  از روز دهم ماه محرم امسال تاکنون رسانه ها و پایگاه های اینترنتی و اجتماعی دهها تحلیل، گزارش و اطلاعات فرضی  درباره هویت نیروهای حمایتی حزب الله لبنان که در مراسم عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت مستقر شدند، منتشر کردند که برخی تا حدودی به واقعیت نزدیک و برخی دیگر کاملا خیالی بود.

در این میان « پوشش عجیب » این نیروهای حمایتی که اهالی ضاحیه قبلا شبیه آن را ندیده بودند و حزب الله برای اولین بار از این پوشش در مناسبت عاشورا استفاده کرد، موجب شد که در باره ماموریت این نیروها تحلیل ها، تفسیرها و گمانه زنی های متعددی منتشر شود تا جایی که چیزی نگذشت که این نیروها به محور بحث رسانه ها و شهروندان تبدیل شدند و پس از آن داستان هایی در مورد نیروهایی کلاهدار که ماسک و پوشش غیرعادی داشتند، ساخته و پرداخته شد.

اما یکی از قصه هایی که در این خصوص بیشتر توجه را جلب کرده و می توان آن را خیالی توصیف کرد، یک گزارش خبری در مورد نقش « نقاب پوش ها» در نجات « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله از تلاش برای ترور او در مراسم عاشورا در دهم ماه محرم امسال است.

این گزارش مربوط به روزنامه هلندی« De Telegraaf »  است که ابتدا در « واتساپ» و بعد در فیس بوک» و صفحات اجتماعی برخی روزنامه نگاران و خبرنگاران منتشر شد و سپس صدها پایگاه خبری و اجتماعی هم آن را منتشر کردند حتی رسانه های کهنه کار و قدیمی لبنانی هم آن را در پایگاه های اینترنتی خود قراردادند که نمونه آن « ال بی سی»،« الجدید»و بخش فرانسوی« المنار» و حتی برخی رسانه های مهم خبری لبنانی، عربی و ایرانی است.

در این میان باید پرسید آیا این اطلاعات صحت دارد و آیا سید حسن نصرالله واقعا از تلاشی برای ترور نجات پیدا کرد؟

در همین ارتباط یکی از فعالان پایگاه های اجتماعی، اسرار تلاش برای ترور دبیرکل حزب الله لبنان را این گونه نوشت: حقیقت این است که این گزارش، مجموعه ای از اخبار خیالی بود که یکی از دوستان روزنامه نگارمن جمع آوری کرده بود و ما سپس آن را در قالب اخبار تنظیم کردیم تا شکی در آن نباشد.

السفیر به نقل از این راوی نوشت: بعداز خواندن خبری منسوب به روزنامه پراودا چاپ روسیه در مورد معامله امنیتی بین حزب الله و روسیه به پایگاه اینترنتی روزنامه مراجعه کردیم و در آخر مقاله ای مربوط به اوایل سال جاری میلادی نامی از حزب الله برده شده بود، در نتیجه احساس کردیم کسی از ما درخواست کمک دارد و  این فکر در ذهن ما خطور کرد و خبری را ساختیم و آن را در پایگاه های اجتماعی منتشر کردیم.

اما در باره چگونگی انتخاب اطلاعات خیالی و وهمی که منتشر شد، این منبع که السفیر از وی نقل قول کرده است، گفت: دو روز بعد از مراسم عاشورا، تمام اخبار خیالی از نیروهای حزب الله مامور تامین امنیت مراسم را جمع آوری کردیم تا اینکه به خبر مشارکت سید حسن نصرالله در این مراسم رسیدیم بدون اینکه احدی ایشان را در مراسم دیده و یا این حضور را تایید کرده باشد.

وی افزود: یک خبر خنده دار و به منظور جلب توجه مردم ساختیم، خبری که نادرست بود اما بسرعت بین مردم و در پایگاه های خبری منتشر و از کنترل خارج شد و به دامی برای رسانه ها تبدیل شد.

وی اضافه کرد: حتی تلاش کردیم این خبر را تکذیب کنیم اما هیچ کس باور نکرد و کار بجایی رسید که ما را متهم به دروغگویی کردند  بنابراین اصلا تیم تروری اسراییلی وابسته به یگان « سریت میتکال» وجود ندارد و زیرا یگان مزبور پیاده نظام و فاقد هواپیما است و  پایگاه ماهواره های روسی در تماس با «کلاه نقاب داران» برای کشف مواد منفجره در ارتفاعات جبل الشیخ هم وجود ندارد.

این در حالی است که دبیرکل حزب الله لبنان در شب های اول ، سوم ، پنجم ، هفتم و نهم در ماه محرم امسال از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم مرکزی این حزب به مناسبت عاشورای حسینی که در مجمع سیدالشهدا(ع) در منطقه الرویس ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، سخنرانی کرد و در مراسم شب عاشورای حسینی شخصا در مجمع سیدالشهدا(ع) حضور یافت و سخنرانی کرد.